Szczęsny: "Foglalkoztat a visszavonulás gondolata"

tek_3.jpgA Juventus kapusa, Wojciech Szczęsny a minap rövidebb interjút adott a lengyel médiának, melyben szót ejtett közelgő visszavonulásáról, Max Allegrivel való kapcsolatáról, valamint arról, hogy a Sporting elleni odavágó, melyen még a félidő előtt le kellett őt cserélni kisebb szívfájdalmak miatt, mekkora hatást gyakorolt rá, s életszemléletére. 

"Elmondhatom, hogy terveim szerint hamarosan vissza fogok vonulni a válogatottban való szerepléstől, mivel koromból fakadóan mostanában a vártnál hosszabb ideig nem lépek pályára, ha úgy érzem, hogy nem vagyok képes 100%-os teljesítményt nyújtani, s mivel alapvetően sok meccsen kell szerepelnem egy idényben, a sérülések kockázata is hatványozott. Szeretném a tőlem telhető legmagasabb szinten befejezni a pályafutásomat, mind a nemzeti együttesben, mind pedig a klubfutballban, azonban a visszavonulás lehetséges dátumáról egyelőre nem szeretnék nyilatkozni, mivel ezt meglepetésnek szánom. Még nincs itt a búcsú ideje" – hangsúlyozta a Canal Plus Polonia kérdésére.

"A profi futballtól való elválás után még szeretnék egy kicsit focizgatni puszta kedvtelésből és hobbiból, bár egyelőre nem tudom, hogy ezt milyen formában tudom majd kivitelezni. Most igyekszem a családomra és a kisfiamra összpontosítani, mivel egy évadban a szezon egyharmadát egyedül kell töltenem, ami nem jó nekem, s persze szeretteimnek se. Mikor a családommal egyszer arról beszéltem, hogy mikor fogom befejezni a pályafutásomat, a fiam megkérdezte, hogy ezt követően többet leszek-e majd vele. Erre természetesen igent mondtam, mire ő arról kezdett érdeklődni, hogy akkor miért nem vonulok vissza már most. Az ilyen dolgok nagyon el tudják gondolkodtatni az embert. 

Max Allegrivel nagyon közel állunk egymáshoz, s jó barátok vagyunk. Nagyon tisztelem a mestert, ugyanis trénerként olyan szempontokra tud rávilágítani, ami senki másnak nem jutna eszébe, s olyan tanácsokat tud adni nekem, amilyenekre senki más nem lenne képes. Mióta visszaköltözött Torinóba, szomszédok is lettünk, ezek miatt pedig egyértelműen a barátomként és a mentoromként tudnék hivatkozni rá, még akkor is, ha olykor előfordulnak kisebb-nagyobb csörték és összezördülések közöttünk. Ezekben persze semmi különös nincs, mivel néha még a legjobb barátok is veszekednek egymással. 

A Sporting elleni mérkőzésen jelentkező szívfájdalmak nagyon nagy ijedtséggel töltöttek el, mivel az adott pillanatban tényleg azt hittem, hogy meg fogok halni. Miután odapasszoltam a játékszert az egyik labdaszedő srácnak, hirtelen úgy éreztem, mintha azonnal felrobbanna a szívem, ezért pedig egy szöglet előtt jeleztem Arek Miliknek, hogy rosszul vagyok, ám eközben a Sporting játékosai már végrehajtották a sarokrúgást. A mellkasi fájdalmak borzalmasak voltak, s pontosan a mai napig nem tudom, hogy mik okozták ezeket a tüneteket. Az orvosok szerint a problémák okai alapvetően a hátam és a gerincem környékéről származhatnak, ami megint csak elgondolkodtatott arról, hogy meddig éri meg folytatni a profi futballt. Az egészség mindennél fontosabb, a testünk pedig olykor egyértelműen jelzi, hogy eddig, és ne tovább" – összegzett Szczęsny.