Di María: "Lehetetlen volt nemet mondani a Juvénak"

di_maria_presentation.jpgA Juventus tegnap délután hivatalos sajtótájékoztatón mutatta be a nyilvánosság előtt friss argentin igazolását, Ángel Di Maríát, aki az esemény keretében számos kérdésre felelve egyéb témák mellett beszélt választásának kulcsfontosságú okairól, leendő csapattársairól, a világbajnokság által jelentett kihívásról, valamint arról is, hogy mit vár a Massimiliano Allegrivel való közös munkától. A veterán szélső szavait az alábbiakban tesszük közzé. 

"Jó napot kívánok mindenkinek! Örülök, hogy most itt lehetek, s hogy ezt a szerelést viselhetem, mivel a Juventushoz való csatlakozás egy fantasztikus lehetőség számomra, döntésem helyességéről pedig egyből meggyőzött az a fogadtatás, amiben engem és családomat részesítették a klubnál. Biztosíthatom önöket, hogy ugyanaz az Ángel Di María igazolt a Bianconerihez, akit korábban mindig is láthattak a pályán, mivel továbbra is egy örökmozgó futballista vagyok, aki rendkívül szereti a győzelem ízét, s aki gyűlöli a vereség keserű mivoltát" – fogalmazott mondanivalójának bevezetőjeként. 

"Az Öreg Hölgy ugyanazzal a Di Maríával fog szembesülni az elkövetkezendő időszakban, akit le szerettek volna igazolni, ugyanis hiszem, hogy a klub éppen a fentebb említett tulajdonságok miatt gondolkodott bennem. Ez egy fontos lépés mind a Juve, mind pedig az én számomra, emiatt pedig egyértelműen a maximumot kell kihoznom magamból, illetve jó produkcióm által a csapat egészéből is. A futball világában a dolgok nagyon változékonyak, amihez egy játékosnak hozzá kell szoknia, én azonban jelenleg végtelenül nyugodtnak érzem magam, s megpróbálok mindent megtenni azért, hogy elérjük közös céljainkat. 

A Juventus magától értetődő módon az első helyen áll gondolataimban, az argentin válogatott pedig csak az Öreg Hölgy után következik. Azért vagyok itt, hogy a fekete-fehéreknél dolgozzak, s hogy győzelmeket érjek el együttesemmel. Az idény során el fog jönni a nemzeti csapat ideje is, azonban egyelőre még nem tartunk itt, nekem pedig kizárólag a Bianconerin jár az eszem, hiszen a klub azért szerzett meg engem, hogy sikerekhez segítsem hozzá a Zebrákat. 

Sosem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő, hiszen mint mondtam, a labdarúgás világa nagyon gyorsan változik, ezért pedig nem zárnám ki, hogy a jelenlegi szezont követően is a csapatnál maradjak. Elmondhatom, hogy a megérkezésem pillanatától fogva hihetetlen érzések dolgoznak bennem, mivel az illetékesek nagyon jól bántak velem, ez pedig nyilvánvalóan nagyban befolyásolja azt, hogy miként érzem magam. Egyelőre szeretnék az előttünk álló évadra koncentrálni, s arra, hogy a szezon végén a magasba emelhessük a Scudettót, valamint minden egyes trófeát, melynek megnyerésére lehetőségünk nyílik. A későbbieken majd akkor gondolkodom, mikor az aktuális lesz. 

Szeretek egy erős csapat tagja lenni, valamint gólpasszokat kiosztani a társaknak, kedvenc szerepköröm ezért éppen az, melyben mindig is futballoztam. Úgy vélem, hogy egy olyan fontos klubnak, mint a Juventus, mely negyven napot várt válaszomra, s mely ennyire ragaszkodott hozzám, lehetetlen lett volna nemet mondani. Az Öreg Hölgy hónapok óta a nyomomban volt, ám kivárták, amíg lejárt a szerződésem a PSG-nél, s csak ezt követően tettek érdemi lépéseket értem. 

Akár hiszik, akár nem, valóban csatlakozni szerettem volna a torinóiakhoz, azonban kicsit hezitáltam, mivel mindenképpen azt szerettem volna, hogy a családom boldog legyen, ezen felül pedig a válogatottban is volt némi tennivalóm, majd a nyaralást is ki akartam élvezni egy új kalandot megelőzően. Mindössze két alkalommal beszéltem közvetlenül a Juve képviselőivel: akkor, mielőtt kivettem volna szabadságomat, s akkor, mikor közöltem velük végleges döntésemet. Massimiliano Allegrivel mindeddig nem volt alkalmam sokat beszélgetni, azonban épp itt az ideje, hogy megismerjük egymást, s hogy visszatérjek a rendes kerékvágásba az edzőpályán. 

Nem azért esett választásom a Juventusra, hogy továbbra is bekerülhessek a válogatott keretébe, mivel erre egy másik együttesben is lehetőségem lett volna. Azért döntöttem a Bianconeri mellett, mert ez Olaszország legfontosabb klubja, s mert az itteni szerepvállalás lehetőséget teremt arra, hogy további serlegeket gyűjtsek be. A Zebrák rendkívül erős kerettel bírnak, s ha egy ilyen együttes ajánlatot tett nekem, az azt jelenti, hogy elég jónak tartanak engem ahhoz, hogy itt szerepeljek. 

A Juventus volt az egyetlen csapat, mellyel komolyabb megbeszéléseket folytattam. Bár remek kapcsolatban állok a Benfica elnökével, Rui Costával, az elmúlt időszakban csak baráti diskurzusok zajlottak közöttünk, semmi több. Döntésem előtt több olyan argentin futballistával is volt alkalmam beszélni, akik megfordultak a Juventusban, emellett pedig számos itteni játékost ismerek, ezek szempontok pedig ugyancsak hozzásegítettek ahhoz, hogy végül a fekete-fehérek kötelékében folytassam karrieremet. 

Példának okáért fantasztikus viszonyt ápolok Gigi Buffonnal, akivel aznap is beszéltem, mikor aláírtam szerződésemet, s aki minden tekintetben egy rendkívül különleges ember. Nyugodtnak érzem magam, mindkét lábammal a talajon állok, s eltökélten várom a szezon kezdetét, hogy a tőlem telhető legjobb produkcióval állhassak elő, ahogy azt mindig is tettem pályafutásom során. Természetesen ismerem Paul Pogbát is, s tisztában voltam a ténnyel, hogy rajtam kívül ő is Torinóban köthet ki a nyáron, azonban nem feledkezhetünk meg a fiatal labdarúgókról sem, akiknek mi is kötelesek leszünk jó példát mutatni. Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Juventus iránt, s feltett szándékunk, hogy visszasegítsük a Bianconerit a győztes útra. 

Leandro Paredes egy nagyon közeli barátom, s igen, egykori csapattársam már játszott Olaszországban, ekképp pedig volt alkalma megismerni az itteni viszonyokat, azonban kettőnk között ritkán esik szó a futballról, mivel általában a családjainkkal kapcsolatos történéseket osztjuk meg egymással. Most azonban inkább szeretnék azokra a játékosokra fókuszálni, akik biztosan a csapattársaim lesznek jövőre, ugyanis igazság szerint rendkívül boldog vagyok, hogy olyan labdarúgók mellett futballozhatok majd, mint Federico Chiesa és Dušan Vlahović, akik egyaránt hatalmas tehetségek, s egyértelmű jelei annak, hogy a Bianconeri komolyan be szeretne fektetni a feltörekvő fiatalokba. 

A Juventus környezetéből mindenki igen szívélyes fogadtatásban részesített, az pedig, hogy Matías Soulé személyében csupán egyetlen argentin csapattársam van, nagyon sokat segít a nyelvtanulásban. A legtöbben már most is csak olaszul beszélnek velem, így pedig sokkal könnyebben el fogom majd sajátítani a nyelvet, hamarosan pedig képes leszek anyanyelvi szinten kommunikálni az engem körülvevő személyekkel, ami abban is segíteni fog, hogy jó kapcsolatot alakítsak ki az itteniekkel, ez ugyanis egyértelmű és világos célt jelent számomra. 

Leigazolásom előtt sokat beszélgettem Paulo Dybalával, aki azt mondta, hogy a Juventus egy nagy család, ezt pedig első napomon én is saját bőrömön tapasztalhattam meg. La Joya elmondta, hogy minden rendben fog menni a klubnál, s hogy új játékosként nagyon jól fognak velem bánni, ami be is igazolódott, utólag pedig azt is megtudtam, hogy csapattársaim közül sokan alig várták, hogy én is itt legyek velük, s hogy csatlakozzak az Öreg Hölgyhöz. Gigi Buffon nagyon szerette volna, hogy ha Torinóban kötök ki a mercato során, így tehát az ő vágyát is sikerült teljesítenem" – összegzett Di María.