Cambiaso: "Megtisztelő a Juve érdeklődése"

cambiaso.jpgA Juventus egyik legfőbb nyári kiszemeltje, Andrea Cambiaso, akinek átigazolási ügyét Alfredo Pedullà szerint akár már a holnapi nap folyamán is lezárhatja a Bianconeri, az elmúlt órákban érdekes nyilatkozatot adott az olasz sportsajtónak, melyben a torinóiak érdeklődése mellett szót ejtett legnagyobb példaképeiről, valamint karrierje felíveléséről, idoljai között pedig megemlítette az egykor a fekete-fehéreknél is megforduló João Cancelót, illetve Paulo Dybalát is. 

"Annak ellenére, hogy a jelek szerint nagy érdeklődés mutatkozik irántam, ugyanaz az ember vagyok, mint aki négy esztendővel ezelőtt voltam. Az, hogy nevemet olyan nagy klubokkal hozzák szóba, mint a Juventus, vagy akár az Inter, természetesen rendkívüli megtiszteltetést és kiváltságot jelent számomra. Nem tagadom, hogy hatalmas örömmel töltenek el ezek a hírek, azonban igyekszem nyugodtan kezelni a helyzetet, s a mindennapi feladatokra összpontosítani" – fogalmazott a La Gazzetta dello Sportnak. 

"Való igaz, hogy pályafutásom villámsebességgel haladt előre, s hogy minden nagyon-nagyon gyorsan történt karrieremben. Valahol fel sem fogom a jelenlegi szituációt, melyben vagyok, talán azért, mert bizonyos szempontból korántsem egyértelmű, hogy mi zajlik éppen körülöttem. Kívülről nézve sokkal könnyebb a helyzet, mint amilyen valójában, ekképp pedig egyelőre én is csak kapkodni tudom a fejem az egyes események után, s türelemmel várom, hogy mi fog történni ezt követően. 

Öt esztendővel ezelőtt, tizenhét éves koromban még nem álltam volna készen arra, hogy a Genoa Primavera-csapatában szerepeljek, ezért a Rossoblu akkori sportigazgatója, Carlo Taldo a Serie D-be küldött engem, ami rendkívül helyes döntésnek bizonyult, még akkor is, ha az adott időpontban egyáltalán nem tűnt annak. Mai fejjel már azt mondom, hogy soha nem fogom letagadni az ott töltött időszakot, s hogy büszkeséggel fogok visszagondolni arra, hogy ott pallérozódhattam.

Ha visszamehetnék az időben, immár én magam követelném, hogy hadd igazolhassak az Albissola, majd a Savona kötelékébe, mivel a két klubnál töltött idények hozzájárultak személyiségemhez, s így nagy hatással voltak arra, hogy milyen ember és labdarúgó lett belőlem. Száztíz százalék, hogy újra ezt az utat választanám, hiszen a negyedosztály minden tekintetben kiforrott jellemmel ruházott fel engem, s lehetővé tette, hogy mindig a megfelelő sikeréhséggel rendelkezzek. 

Két igazi példaképpen rendelkezem, s az első személy talán kissé meglepő is lehet, mivel egyértelműen Paulo Dybalát mondanám egyik legnagyobb idolomnak. Annak idején trequartistaként, majd szélső támadóként futballoztam, s egyből megkedveltem az ekkor a Palermo szerelésében játszó La Joyát, kiváltképp akkor, mikor a Marassiban lőtt egy hatalmas gólt a Genoának, én pedig a stadionban nézhettem végig mindezt. Mikor balhátvéddé váltam, João Cancelo gyakorolta rám a legnagyobb hatást, akinek játékából rengeteg inspirációt merítettem, s ezért amikor csak tehetem, a mai napig megtekintem mérkőzéseit" – összegzett Cambiaso.