Hernanes: "A Juve mentalitása mindig megmarad"

hernanes.jpgAz Öreg Hölgy egykori brazil labdarúgója, Anderson Hernanes de Carvalho Viana Lima, vagy egyszerűen csak Hernanes a minap exkluzív interjút adott a TuttoJuve szerkesztőségének, melynek keretében szót ejtett a hét során megejtett torinói látogatásáról, a Bianconeri új igazolásairól, valamint a fekete-fehérek kötelékében szereplő honfitársairól is, mely szavak magyar fordítását az alábbiakban olvashatjátok. 

Sokakat meglepett, hogy a héten látogatást tett a Juventus edzőközpontjának számító Continassán. Elárulná, hogy miért tért vissza egykori sikereinek színhelyére? 

"Decemberben  Montaldo Scaraldiba költöztem, egy kis faluba Montegrosso d'Asti mellett, ahol a borászatom van. Mivel a Juventus központja igen közel helyezkedik el új otthonomhoz, úgy döntöttem, hogy felkeresem az Öreg Hölgyet, s őszintén szólva rendkívül jó volt viszont látni egykori mesteremet és csapattársaimat, valamint barátaimat, akikkel annak idején csodás pillanatokat éltem át, s nagyszerű sikerekben osztoztam. Kijelenthetem, hogy egy minden szempontból jó és egészséges társasággal szembesültem Torinóban, akikben nyugodt és laza hozzáállásukból kifolyólag annak ellenére is hiszek, hogy a Toro elleni derby nem sikerült jól számukra."

Úgy tűnik, hogy sokkal inkább kötődik a Juventushoz, mint más olasz klubokhoz, dacára annak, hogy sokkal több időt töltöttél az Inter, illetve a Lazio kötelékében. 

"Igazság szerint minden egyes olaszországi állomáshelyemen rendkívül jól éreztem magam, ugyanis minden klubnál szép és boldog pillanatokat, időszakokat élhettem át, s hálát adok Istennek azért, hogy mindez megtörténhetett velem. Úgy vélem, hogy a különféle együttesekben való szereplés meglehetősen sokat alakított személyiségemen is, mely nagy segítséget jelentett számomra abban, hogy új barátokra tegyek szert karrierem során."

Elképzelhető, hogy egy napon visszatér Itáliába játékosként, vagy adott esetben szakvezetőként? 

"Mindeddig nem kaptam olyan ajánlatot Olaszországból, mely miatt elgondolkodtam volna a visszatérésen, azonban most nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy Torinóban élő családom közelében tölthessem mindennapjaimat. Rendkívül szeretem az új életemet, hiszen nemrég bortermelésbe fogtam lakhelyemen, ahol emellett egy éttermet is nyitottam, s rövidebb távon mindenképpen egy ehhez hasonló munkakörben szeretnék elhelyezkedni, növelve ezzel saját presztízsemet, valamint hódolva hobbimnak is."

A Juventus igencsak kiábrándító produkciót nyújtott a derby-n, azonban a klub környezetében lévő egyének továbbra is bíznak a Bianconeri alapvető céljainak elérésében. Vajon Denis Zakaria és Dušan Vlahović leigazolása segíthet a Zebráknak a negyedik hely, vagy adott esetben egy magasabb pozíció elérésében? 

"Őszintén szólva nem követtem rendszeresen a Juventus jelenlegi szezonban nyújtott teljesítményét, ugyanakkor a klub kerete minőségi nevekből áll, emiatt pedig válaszom mindenképpen igen lenne. A csapat új labdarúgói, Dušan Vlahović és Denis Zakaria mostanra kétségkívül beilleszkedtek az alakulatba, s személy szerint rám is igen jó benyomást tettek, elvégre megítélésem szerint leigazolásuk a Bianconeri szellemiségére is jótékony hatást gyakorolt. Biztos vagyok benne, hogy Massimiliano Allegri tudni fogja, hogy a Zebrák miként érhetik el az általuk kitűzött célokat, melyek között természetesen a Bajnokok Ligája következő kiírásába való bejutás is ott van."

A Juventusnál számos brazil játékos futballozik, akik együttesen sokkal nagyobb társaságot alkotnak, mint az ön idejében. Mit gondol ezen labdarúgók helyzetéről? 

"Mindenképpen Alex Sandróval szeretném kezdeni a sort, aki egyrészt a barátom, másrészt pedig a legjobb szélső védő, akit pályafutásom során láttam. Rendkívül örülök annak, hogy jelen pillanatban is a fekete-fehérek szerelésében futballozhat, mivel képességei és tapasztalatai a szezon további részében is fontos segítséget jelentenek majd a Juventus számára. Danilót ezzel együtt a klub szurkolói, illetve a szakmai stáb tagjai is igen nagyra tartják, elsősorban elhivatottsága, karizmája, valamint küzdőszelleme miatt, s én magam is igen értékes, erős labdarúgónak vélem őt, míg Kaio Jorge egyelőre meglehetősen fiatalnak számít, ám remélem, hogy a jövőben több játéklehetőséget kap majd, hogy bizonyíthasson a drukkerek és mester szemei előtt."

Mit gondol: annak ellenére, hogy a jelenlegi Juve eredmények szempontjából nem olyan sikeres, mint 2015-ben, szervezeti felépítettség tekintetében továbbra is megtalálható az a magas szintű strukturáltság a klubnál, ami annak idején jellemezte az Öreg Hölgyet? 

"Igen, mivel ez a mentalitás sosem fog eltűnni az olasz rekordbajnoktól. A Juventus nem lenne többé Juventus, ha elveszítené ezen tulajdonságát, illetve a klubot jellemző munkakultúrát, szervezettséget, sikeréhséget, és eredményorientáltságot."

Ha csak egy középpályást igazolhatna le a Juventus vezetőségének helyében, ki lenne az? 

"Minden kétséget kizárólag Paul Pogba, elsősorban azért, amit annak idején a fekete-fehérek szerelésében mutatott. Egyértelműen szeretném még egy alkalommal látni Torinóban" – összegzett Hernanes.