Gatti: "Nagyon vágyom arra, hogy ezen a szinten bizonyítsak"

gatti.jpgA minap Federico Gatti exkluzív interjút adott a La Stampa részére. Az Öreg Hölgyhöz a januári mercato alatt csatlakozó védő nyilatkozatának magyar változatát alább tesszük közzé.

„Hogy jutottam el két év alatt a Serie D-ből a Juventusig? Már gyerekként is számos ajtó zárult be előttem, és mind megmaradt az emlékeimben. Az összes közülük egyazon dologra ösztökélt: Felfedezni, hogy ki is vagyok valójában. A <<Soha ne add fel!>> hozzáállás volt a leginkább jellemformáló számomra, ez segített céljaim elérésében.”

„Januári mercato? Egy egészen elképesztő helyzetbe kerültem. Torino, Juventus, Premier League… De nem feledtem, hogy honnan indultam, és mit akarok elérni. Rivoliban születtem, a szüleim Chieriben élnek, a nagyapám pedig Valettében lakik, a Juventus stadionjával a háttérben."

„A Torinóba költözés lehetősége? Beszéltem telefonon Jurićcsal, ő egy kiváló motivátor. Még a poszt is szóba került, ahol játszatott volna. Nem sokkal később értesültem arról, hogy a Juventus hivatalos ajánlatot tett értem...”

„Continassa? Csupán egy rövid időt tölthettem el ott, de ez is elég volt ahhoz, hogy megértsem, hová is érkeztem meg. Az orvosi vizsgálatra menet éreztem, ahogy a Juventus világa magával ragad. Ezt követően meglátogattam nagyapám házát. Ő ugyan Granata drukker, de könnyekkel a szemében, boldogan fogadott."

„<<Ezt a mezt viselve már nem engedhetsz meg magadnak semmilyen baklövést, sem a pályán, sem pedig azon kívül, szorítunk neked.>> Ezeket a szavakat már Chiellini és Bonucci mondták nekem a Continassán. Chiellini és Bonucci, az Európa-bajnokok, nekem, annak a játékosnak, aki első évét tölti a Serie B-ben."

„Milyen játékosnak tartom magam? Olyannak, aki sokat köszönhet a mentalitásának, és akinek erre a továbbiakban még inkább szüksége lesz a Bianconeri kötelékében."

„Példakép? Chiellinin és Bonuccin túl Demiralt és Škriniart említeném. Tetszik az őket jellemző versenyszellem, és az, hogy a feladásnak a leghalványabb szikrája sincs meg bennük."

„Mi a célod a Juventusnál júniusban? Nem átadó listán szerepelni, noha tudom, hogy ez teljes mértékben a klub vagy az edző döntése. Nagyon vágyom arra, hogy ilyen szinten bizonyítsak."

„A döntés, hogy Juventus-játékos legyek? Volt egy nagyon kevés időm döntést hozni. Máig újra és újra megélem azt a pillanatot. Az ügynököm beszámolt a lehetőségről, én pedig gyorsan kikértem a tapasztaltabb emberek és játékosok tanácsát. Húsz perc alatt eldöntöttem." -zárta mondandóját az ifjú védő.