Szczęsny: "Túljutottam a mélyponton"

tek_pre_juve_zenit.jpgA holnapi nap folyamán, a Chelsea, a Torino, illetve az AS Roma ellenében elért, egyaránt 1-0-ás sikereket követően ismételten nehezebb megmérettetés vár a Juventusra, ugyanis a fekete-fehér mezben szereplő alakulat az orosz bajnoki címvédő Zenit együttesének otthonába látogat, hogy a három pont begyűjtésével ott próbáljon meg hatalmas lépést tenni a Bajnokok Ligája csoportköréből való továbbjutás felé. A találkozót megelőzően az ilyenkor szokott módon a Bianconeri mestere, Massimiliano Allegri mellett az Öreg Hölgy egy előzetesen kiválasztott labdarúgója is megtette nyilatkozatát a nemzetközi médianyilvánosság előtt, melynek keretein belül a csapat kapusa, Wojciech Szczęsny állt a kamerák elé, s beszélt a meccs jelentőségéről, valamint az utóbbi hónapok számára viszontagságos eseményeiről is. Az alábbiakban ezen nyilatkozatot olvashatjátok. 

"A holnapi összecsapás tekintetében az számít a legfontosabb tényezőnek, hogy képesek legyünk ugyanazon szellemiséggel futballozni, mint melyet utóbbi találkozóinkon képviseltünk. Teljesen egyértelmű, hogy nagy áldozatkészséget kell mutatnunk ahhoz, hogy a továbbiakban is kompakt együttes maradhassunk, azonban hiszek benne, hogy az a hozzáállás, melynek segítségével megváltoztathattuk a szezon első mérkőzéseinek eredményeit, ezúttal is segítségünkre lesz majd" – jelentette ki mondanivalójának kezdeteként a lengyel labdarúgó. 

"Hogy milyen módon voltak képes kivédeni Jordan Veretout büntetőjét a Roma ellen? Az ehhez hasonló kérdéseket illetően sosem tudtam szolgálni egy biztonsággal alkalmazható recepttel. Legnagyobb titkom az, hogy a tizenegyeseknél megpróbálok nagy nyugalmat erőltetni magamra, s nem kizökkenni egyensúlyi helyzetemből, ám alapvetően a mérkőzések egyéb szakaszaiban is ekképp futballozom. Nem dimenzionálom túl az egyes összecsapásokon megeső történéseket, ennek eredményeképp pedig ahogy néhány héttel ezelőtt sem tekintettem magamra egy megvetendő, rossz kapusként, úgy most sem gondolom, hogy a legnagyobb bajnokok egyike vagyok. 

Megítélésem szerint Max Allegri munkásságának nyomai már most észrevehetőek alakulatunkon, hiszen alig három hónap leforgása alatt is visszanyertük az eddigiekben hiányzó csapatszellemünket, valamint megszerettük a védekezési fázist, mely tényezők mindenképpen kellenek ahhoz, hogy sikereket érhessünk el. Jelen pillanatban egy általában 1-0-ra nyerő együttes vagyunk, s bár ez sokaknak nem rokonszenves, abba, hogy most itt tartsunk, elképesztő mennyiségű munkát fektettünk az eddigiekben. Most, hogy mesterem itt ül mellettem, nehezemre esik beszélni Massimiliano jelentőségéről, ugyanakkor annyit ezzel együtt is elmondhatok, hogy azt az Allegrit kaptam vissza, akivel néhány esztendővel ezelőtt már volt lehetőségem együtt tevékenykedni, s véleményem alapján ez a Juventus mentalitásában, továbbá eredményeiben is megmutatkozik. 

Nem tudom, hogy pontosan mikor hagytam magam mögött az idény elején látható bizonytalanságot. Tagadhatatlan, hogy karrierje során minden futballista átesik kisebb-nagyobb hullámvölgyeken, ezzel pedig mindenkinek magának kell megküzdenie. Mikor tapasztaltam a probléma fennállását, én magam is így cselekedtem, ennek révén pedig összeszorított fogakkal dolgoztam, edzettem és gyakoroltam, hogy visszaszerezzem csapatomnak azon pontokat, melyeket részben nekem köszönhetően hullajtottunk el az első fordulókban. Társaim, illetve a szakmai stáb mindvégig támogattak e folyamat során, mostanra pedig eljutottam oda, hogy azt mondhatom, túljutottam a mélyponton. Hogy mit gondoltam azon pletykákról, melyek értékesítésemet vetítették előre? Őszintén szólva sosem éreztem azt, hogy a Juventus meg kívánna válni tőlen. 

Hogy együttesünk túlságosan lassan haladna? Nem hinném, hogy bármilyen előremutató fejlődés gyors folyamatnak bizonyulna, azonban mindennapjaink során egyértelműen érezzük, hogy más hozzáállással készülődünk a meccsekre, s máshogy futballozunk, mint az évad legelején, vagy az elmúlt idényben. A mentalitás terén kieszközölt előrelépésünk időről-időre megmutatkozik az egyes összecsapásokon, melynek következtében jóval eredményesebben teljesítünk, mint augusztusban, vagy szeptemberben. 

A bajnokság kezdeti szakaszában véleményem szerint az jelentette legfőbb problémánkat, hogy nem voltuk kellőképpen tisztában azzal, hogy pontosan milyen lépéseket is kellene tennünk az adott találkozón. Tiszta sor, hogy nem játszhatunk mindig azzal a célkitűzéssel, hogy mindenképpen három találatot kell szerezünk egy találkozón, ugyanis vannak meccsek, melyeket éppen elég 1-0-ás gólkülönbséggel megnyernünk a biztos sikerhez. Jelen pillanatban kizárólag a Zenitre összpontosítunk, mivel egy diadal esetén lezárhatnánk a BL csoportkörével kapcsolatban fennálló érdemi kérdéseket, s ismételten a Serie A-ra koncentrálhatnánk, mielőtt februárban visszatérnénk Európába" – zárta szavait Szczęsny.