Paratici: "Köszönöm, Juventus!"

para_agnelli_award.jpgA mai nap folyamán, mint ahogy azt már a szakember távozásáról szóló bejelentés napjától fogva tudni lehetett, megtartották a Juventus egykori sportigazgatójának, Fabio Paraticinek sajtótájékoztatóját, melynek keretein belül az Öreg Hölgyet tizenegy esztendőt követően elhagyó, átigazolásokért felelős vezető, valamint a klub elnöke, Andrea Agnelli közös nyilatkozatban ejtettek szót múltról és jelenről, kifejtve Paraticivel való közös munka megszakadásának okait, valamint kitérve az Európai Szuperliga létrehozása utáni eseményekre, s az ESL-lel kapcsolatos jelenlegi helyzetre is. 

A konferencia második felszólalója maga a legfőbb érintett, Fabio Paratici volt, aki megköszönte a Bianconerinél töltött éveit, valamint az ezen időszak alatt szerzett élményeket és tapasztalatokat, egyúttal szót ejtett az őt a Tottenham Hotspurral hírbe hozó értesülésekről is, ugyanis mint ismert, Fabrizio Romano szerint nem sokkal ezelőtt megszületett az egyezség a szakember, valamint az angol klub között, melynek révén a Juve egykori sportigazgatója hamarosan csatlakozni fog a Sarkantyúsokhoz. 

"Megtiszteltetésként éltem meg az elmúlt tizenegy esztendőt, melyet ennek a hihetetlenül nagy tradíciókkal és történelemmel rendelkező klubnak kötelékében tölthettem. Ha az életben hosszú időnek számít ennyi év, a futball világára tekintve ez hatványozottan igaz, ugyanakkor számomra csodálatos kaland volt a magam mögött hagyott több mint egy évtized, hiszen ezen időszak minden egyes percét fantasztikus emberekkel oszthattam meg egy csodálatos alakulat sportszakmai vezetőinek egyikeként" – szögezte le mondanivalójának kezdeteként Paratici. 

"Bár a legtöbb ember szívét egy búcsú idején hatalmas sajnálat, esetleg rossz érzések töltik el, kijelenthetem, hogy bennem egyetlen perc erejéig sem merültek fel ehhez hasonló gondolatok. Boldog vagyok az elmúlt évek miatt, ugyanis ha valaki ennyi időt tölt az Öreg Hölgynél, miközben karrierje folyamatosan ível felfelé, ő maga, valamint a külvilág is megbizonyosodhat az adott szakember értékeiről. A Bianconerinél jobb sportigazgatóvá, s mindenekelőtt sokkal jobb emberré váltam, amiért nem tudnék elégszer köszönetet mondani az engem körülvevő személyeknek. 

Természetesen gondolkodtam a jövőmet illető kérdéseken, s kijelenthetem, hogy az elkövetkezendő időszakban ismételten munkába állok majd, hogy belevágjak egy számomra nagy élményt tartogató új kihívásba, azonban azt csak remélni tudom, hogy új állomáshelyemen is olyan szenvedéllyel és szeretettel tekintenek majd rám, mint a Zebrák alakulatánál. Családom szeretné, ha minél előbb elhelyezkednék egy számomra megfelelő klubnál, ugyanakkor ma a Juventustól szeretnék búcsút venni. Legyen ez az alkalom az elmúlt évek kiértékelésének ideje, a jövőn ráérünk a későbbiekben gondolkodni. 

Hálás vagyok a szinte teljes függetlenségért, melyet a klubtól kaptam, s büszke vagyok rá, hogy kivívhattam egy olyan nagy klub bizalmát, mint a Juventus, ahol mindig nagy reményekkel tekintettek rám, s ahol mindig megkaptam az esélyt terveim gyakorlatba való átültetésére. Az elmúlt idények során számos alkalommal kaptam megkereséseket különböző együttesektől, melyeket azonban rendre visszautasítottam, pusztán azért, hogy az Öreg Hölgy alkalmazásában maradhassak, hiszen megadatott számomra, hogy minden egyes nap a történelem legjobb futballistái mellett tevékenykedhessek, vagy hogy megoszthassam gondolataimat ezen labdarúgókkal, kik közül nem egyen számomra, valamint gyermekeim számára is igazi hősökké váltak az évek során. Carlos Tévez, Giorgio Chiellini, Andrea Barzagli, Gigi Buffon, valamint Cristiano Ronaldo egytől-egyig ilyen játékosoknak bizonyultak. 

A Juve általunk szerződtetett mestereitől szintén rendkívül sokat tanultam, hiszen a maga módján mindenki rendkívül sok tapasztalatokkal gazdagított, s jelentős tudásanyagot adott át nekem. Luigi Delneri, Antonio Conte, Massimiliano Allegri, Maurizio Sarri, valamint Andrea Pirlo mind különleges hatást gyakoroltak rám, s úgy hiszem, hogy Torinóban töltött idejük alatt ők is jobb emberekké váltak. A Juventus egyszerűen jobbá, nemesebbé teszi a kötelékében dolgozó, vagy a sikeréért harcoló személyeket, s éppen ezért én is óriási hálát érzek mindazért, amit átélhettem a fekete-fehéreknél. 

Sportigazgatóként mindig rugalmasnak kell lenned, s minden egyes alkalommal készen kell állni a váratlan, előreláthatatlan fordulatok bekövetkeztére. Hogy sajnálom-e, hogy Dybala ellenállása miatt annak idején nem sikerült őt elcserélnünk Lukakura? Nem, egyáltalán nem, hiszen Paulo nagyszerű játékos, s kiváló személyiség, aki 2015 óta rengeteget segített az Öreg Hölgynek. Azon emberek közé tartozom, akik annak idején jelentős szerepet játszottak leigazolásában, mely utólag nézve rendkívül nagy kockázat, mondhatni, valódi hazárdjáték volt, ekképp pedig jelen pillanatban pályafutásom valószínűleg legrizikósabb igazolásának tekinteném az argentin megszerzését. 

Úgy vélem, hogy az emberek csak nagyjából tíz esztendővel később értik majd csak meg tetteink jelentőségét. E tekintetben nem pusztán az általunk megszerzett megannyi címre, hanem az U23-as alakulat, majd a női együttes létrehozására, valamint a Juve saját stadionjára és edzőközpontjára is gondolok, melyek egyedülálló eredményeknek számítanak, Olaszországban, valamint Európában egyaránt. Tizenegy esztendő rengeteg idő, ám ezen évek meglehetősen mozgalmasnak számítottak, mivel általában havonta négy-öt fontos határozatot kellett meghoznunk ahhoz, hogy eredményesek maradhassunk. Leszögezném, hogy ezen döntések közül egyetlenegyet sem bántam meg az elmúlt napokban. 

A Juventusnál való munkavégzés a mindennapi teendőkön túl igazi életstílust, egyfajta különleges mentalitást jelent. Nyilvánvalóan minden sportigazgató reméli, hogy egy-egy állomáshelyén fontos tapasztalatokat szerezhet, azonban a Bianconerinél ennél sokkal többet kaptam itt töltött éveim alatt. Mindig hálás leszek a klubnak, valamint magának Andreának is, ekképp végezetül csak annyit mondhatnék: köszönöm, Juventus!" – zárta szavait könnyeivel küszködve Paratici.