Frabotta: "Történetem kezdeténél járok"

frabotta.jpgA Juventus balhátvédje, Gianluca Frabotta a minap rövid, ám annál érdekesebb nyilatkozatot adott az olasz sportsajtónak, melyben egyéb témák mellett szót ejtett Cristiano Ronaldo rá gyakorolt hatásáról, gyermekkori példaképéről, valamint két eddigi felnőtt tréneréről, Maurizio Sarriról, s Andrea Pirlóról, valamint a mesterek vele kapcsolatos elképzeléseiről is. 

Mint ismert, az olasz válogatottal jelen pillanatban az U21-es Európa-bajnokságon szereplő labdarúgó először a tavalyi bajnokság utolsó, AS Roma elleni összecsapásán léphetett pályára az Öreg Hölgyben, azóta pedig több, nagy jelentőséggel bíró összecsapáson is lehetőséget kapott az első csapat kötelékében. 

"Nagyszerű, s igen meghatározó élményekkel teli út áll mögöttem, mivel néhány hónap leforgása alatt a Serie C-ből a legmagasabb szintre, a Bajnokok Ligájába kerülhettem. Annak ellenére, hogy fiatal vagyok, számos együttesben gyűjthettem tapasztalatokat, mivel a Savio ifjúsági csapatától a Bolognához, a Renatéhoz, majd a Pordenonéhoz kerültem, végül pedig a Juventus U23-as alakulatánál kötöttem ki" – kezdte mondanivalóját a Corriere dello Sport munkatársának. 

"Mikor bemutatkozhattam az Öreg Hölgy felnőttcsapatában, rá kellett döbbennem, hogy még mindig rendkívül sok áldozatot kell hoznom a sikerek érdekében, mivel a társaimat szemlélve minden korábbinál tisztábban szembesültem a köztünk lévő szintkülönbséggel.

Maurizio Sarri tavaly lehetőséget adott számomra, hogy debütálhassak a szülővárosom csapatának számító AS Roma ellen, ami természetesen csodálatos érzéseket ébresztett bennem, majd Andrea Pirlo rögtön első itteni napjaiban biztosított a belém fektetett bizalmáról. Ennek ellenére tisztában vagyok vele, hogy továbbra is csak történetem kezdeténél járok, s tudom, hogy mindent meg kell tennem annak érdekében, hogy később is a jelenlegi szinten futballozhassak."

A játékos a továbbiakban arról beszélt, hogy rendkívül örül a Bianconerinél való játéklehetőségnek, azonban az edzések ideje alatt is rengeteget tanul a Zebrák tapasztaltabb labdarúgóitól, akik minden téren igyekeznek segíteni beilleszkedését. 

"Nem jelent könnyű feladatot, hogy a világ legnagyobb bajnokai között lévő futballistákkal kell együtt szerepelnem. A profi labdarúgás teljesen más szintet követel, illetve sokkal gyorsabb tempót diktál, mint az alacsonyabb osztályok, ekképp eltartott egy kis ideig, amíg megszoktam a Serie A légkörét. 

Szerencsésnek tartom magam, hogy lehetőségem van megosztani az öltözőt ilyen mértékű tapasztalattal rendelkező és ennyi trófeát szerző bajnokokkal, akik rengeteg dolgot tanítottak nekem, valamint iránymutatást adtak, hogy mit kell tennem a felmerülő nehézségek esetén. 

Cristiano Ronaldo mindennapos jelenléte természetesen segít megérteni, hogy mit jelent a gyakorlatban a feltétel nélküli odaadás, amit CR7 mind a pályán, mind pedig a pályán kívül képvisel. Mikor kérdéseim vannak, minden egyes alkalommal bátran fordulhatok hozzá, illetve a lehető legtöbb alkalommal igyekszem őt megfigyelni az edzések során, hogy elsajátíthassam a futball legapróbb fogásait is."

Az olasz játékos végezetül megnevezte legnagyobb példaképét is, kijelentve, hogy legfőképpen az Azzurrival 2006-ban világbajnoki címet ünneplő Fabio Grosso gyakorolt rá hatást. 

"A legnagyobb példaképem Fabio Grosso. Még igen fiatal voltam, mikor a válogatottunk 2006-ban megnyerte a világbajnokságot, ennek ellenére a torna minden egyes momentumára élesen emlékszem. Grosso minden balhátvéd számára abszolút referenciapontot jelent, akire mindenki bátran hivatkozhat, ha a poszt rejtelmei kerülnek szóba" – összegzett Frabotta.