Suárez: "A Juve nem segített a vizsgám során"

suarez_test.jpgÚjabb fejlemény jelentkezett Luis Suárez nyelvvizsgájának ügyében, mivel a mai nap folyamán Olaszország egyik legnagyobb lapja, a La Repubblica közzétette az uruguayi támadó hivatalos kihallgatási jegyzőkönyvét, mely eddig nem ismert szemszögből mutatja be a történet legfőbb elemeit, többek között a Perugiai Egyetemen dolgozó Stefania Spina professzor szerepét, akit a hatóságok hamis tanúzás, s hivatali visszaélés miatt tartanak vizsgálat alatt, mivel a gyanú szerint igen nagy segítséget nyújtott a futballista útlevelének megszerzésében.

A lap úgy tudja, hogy a jelenleg az Atlético Madrid alakulatában futballozó csatárt december 18-án, egy videókonferencia keretein belül hallgatta ki a perugiai ügyészség, ezen belül is Paolo Abritti és Giampaolo Mocetti, kiknek munkáját egy spanyol nyelvről fordító tolmács segítette az eljárás során.

Suárez kijelentette, hogy ugyan valójában megkapta a vizsga későbbi anyagát az egyetem oktatójától, azonban állítása szerint ez mindössze annak várható kérdéseit tartalmazta, s pusztán a véletlen műve, hogy a teszt során a korábban ismert kérdések is felmerültek, melyet a professzor asszony ügyvédje, Brunelli is igyekezett megerősíteni kihallgatása során. 

"A játékos szavai teljes mértékben megerősítik a képviseltem által elmondottakat. A szóban forgó kérdések csupán egyfajta változatot jelentettek, így többé-kevésbé egy szimulációnak számítottak, melynek segítségével a tesztre akarták felkészíteni a labdarúgót. Az, hogy később pontosan ugyanezen szöveggel találkozott, nem az érintetteken múlt."

A futballista ezt követően megpróbálta tisztázni a Juventus vezérkarához fűződő viszonyát, hiszen, mint korábban felmerült, nagy valószínűséggel az Öreg Hölgy sportigazgatója, Fabio Paratici, valamint alelnöke, Pavel Nedvěd is érintettek voltak a hivatali visszaélés ügyében, azzal a céllal, hogy a Barcelona csapatától távozó klasszist minél hamarabb a torinóiak kötelékében tudhassák.

"Augusztus vége, szeptember eleje felé először Pavel Nedvěd, majd később Fabio Paratici is megkeresett telefonon. Első ízben csak azt szerették volna megtudni, hogy érdekel-e az átigazolási lehetőség, s miután a lényegi kérdéseket tisztáztuk, az ügyvédem intézte a transzfer további részleteit.

Paratici elmondta, hogy azért léptek kapcsolatba velem, mert biztosan voltak benne, hogy akárcsak a feleségem, én is rendelkezem olasz útlevéllel, ekképp gond nélkül az Öreg Hölgyhöz szerződhetek, mivel nem számítok Európai Unión kívüli labdarúgónak, akiket abban a szezonban már nem igazolhatott a Bianconeri.

Erre természetesen azt feleltem, hogy én magam nem rendelkezem olaszországi okmányokkal, korábban pedig csak az itáliai állampolgárság megszerzéséhez szükséges vizsgafolyamatot kezdtem meg, annak befejezése nélkül, ahogy ezt minden olyan államban megcsináltam, ahol pályafutásom során éltem."

Suárez szerint őt magát csupán szeptember első napjaiban értesítették a tényről, miszerint az olasz rekordbajnokhoz való csatlakozás előtt le kell tennie az olasz nyelvvizsgát, melyet nem is ellenzett, ennek pontosítása után pedig az eljárás részleteit igyekezett világossá tenni a bírság előtt.

"A vizsgafolyamat első két napján egy lány, aki valószínűleg maga is oktatóként dolgozik az egyetemen, segített egyes szövegek spanyol nyelvről való lefordításánál, majd később Lorenzo Rocca, a tesztemért felelős szakember világosított fel a várható kérdéseket illetően.

Nem arról volt szó, hogy előre megbeszéltük a feladatsor tartalmát, csupán 15-20 képet mutatott nekem, melyeknek röviden leírtam a jellemzőit, ahogy az az ehhez hasonló vizsgák során szokás. Azt mondta, hogy ezen képek közül kettő vagy négy lehet benne a konkrét tesztben, a mennyiséget én magam dönthetem el. Összesen mindössze kilenc, esetleg tíz tanórát vettem tőle, semmi egyéb felkészítést nem kaptam."

Elmondása szerint a támadó később maga közölte Stefania Spinával, hogy a jogi fennakadások következtében mégsem lesz a Zebrák futballistája, mely lépéssel elejét akarta venni a vizsga körüli későbbi huzavonának.

"Az ügyvédem beszélt Fabio Paraticivel, úgy, hogy mindkét fél tudta, hogy rendkívül nehéz lesz ennyi idő alatt megszereznem az olasz állampolgárságot. Ezért úgy döntöttem, hogy pusztán az útlevél érdekében folytatom az eljárást, mondván, ha már egyszer belevágtam, meg is szerzem a szükséges okmányokat.

Nem emlékszem a pontos dátumra, azonban tudom, hogy az egyik tanórán jutottunk erre a közös elhatározásra, később pedig személyesen közöltem Stefania Spina professzor asszonnyal, hogy a várakozásokkal ellentétben nem leszek a Juventus játékosa.

Mikor már a repülőtéren tartózkodtam, maga Paratici is telefonált nekem, kijelentve, hogy a családom szempontjából a lehető legelőnyösebb döntést hoztam meg. Két nappal később Andrea Agnelli is megkeresett, s elmondta, hogy sajnálja, amiért végül nem csatlakozhatok a csapatához, de megköszönte az ennek érdekében tett korábbi erőfeszítéseimet.

Ezután, mivel nem volt más hátra, lezártam a függőben lévő tárgyalásaimat a Barcelona alakulatával, majd távoztam az együttestől. A vizsgát követően két-három nappal Paratici, Agnelli, illetve Nedvěd még egy alkalommal felhívtak, akik még egyszer hálájukat fejezték ki a csatlakozási szándékom miatt, majd Agnelli végezetül arról beszélt, hogy a futball világában sosem lehet kész tervekkel előállni, mivel ez egy állandóan változó iparág, ahol bármi megtörténhet."

A támadó végezetül egyértelműen leszögezte, hogy az olasz rekordbajnok klubja semmiféle segítséget nem nyújtott számára az eljárás időtartama alatt, mivel a Juventus csak a háttérből figyelte az eseményeket, a lebonyolítást pedig maga a Perugiai Egyetem vállalta.

"Az egyetem gondoskodott a repülőutam, valamint az Olaszországon belüli utazásom megszervezéséről is. Mikor felvettem a kapcsolatot a nagykövetséggel, tisztázták, hogy a vizsga letételéhez mindenképpen meg kell jelennem a helyszínen, azaz Perugiában. A Juventus semmilyen tekintetben nem nyújtott segítséget a teszt során" – zárta szavait Suárez a kihallgatáson.