Chiesa: "Ha nem a futballt választom, tudós lettem volna"

chiesa.JPGŐszi leigazolásakor sokan kétkedve fogadták, azonban Federico Chiesa mára a Juventus alapemberévé vált, teljesítménye elismeréseként pedig a szurkolók január hónap legértékesebb játékosának választották, többek között a Milannak lőtt duplájának köszönhetően. A Napoli elleni 1-0-s vereséget megelőzően a Juventus "Junior Black&White" tagsággal rendelkező fiatal "riporterei" interjúztatták Federicót, a Juventus szélsője pedig készséggel válaszolt a lurkók által feltett kérdésekre. Mi az erős lövés titka? Szereti-e az édességeket? Mit tanult édesapjától a játék terén? A feltett kérdésekre és még sok másra választ kaphattok a cikk további részében.

"Szia Fede! Ki a legjobb védő, aki ellen valaha játszottál?

A legerősebb védő, akik ellen játszottam, Giorgio, Matthijs és Leo, látnod kellene őket edzésen, nem csak meccs közben. Rajtuk a legnehezebb átjutni.

Szia Fede, mi a legkedvesebb emléked gyermekkorodból futballistaként?

Azt hiszem, az első trófea, amit gyermekként megnyertem. A Fiorentina ifjúsági csapatának játékosa voltam, és sikerült elhódítanunk a Galli-trófeát Firenzében. Ez egy nagyon kedves emlék számomra. A másik emlék, amire szívesen emlékszem vissza az első alkalom, amikor elmentem játszani a Futball Iskolába. Sajnos csak egy évvel idősebben, hat évesen tudtam felölteni a csapat mezét, melyet Settignanesének hívnak Firenzében, de ez így is meghatározó élmény számomra.

Melyik a legszebb gólpassz, amit Juventus-játékosként adtál?

Ez nehéz kérdés, talán mindig a következőt mondanám. Ha mégis választanom kell, akkor az Alvarónak adott gólpasszomat mondanám a Crotone ellen.

Mi az amit a leginkább, és mi az amit a legkevésbé szeretsz, amikor focizol?

Nos, hogy mit szeretek a leginkább, nehéz válaszolni. A játékot magát! Egy az egyben, mivel a futball a szenvedélyem. Amikor először húzhattam fel a Settignanese mezét, az valami egészen különleges volt. Amit a legkevésbé szeretek, az a futballt övező közösségi média. Remélem, hogy ebben a korban egyikőtöknek sincs Facebook-profilja!

Szia Fede, az apukád is nagyon jó játékos volt, mi az amit tanultál tőle a játék terén?

Igen, az apukám szuper játékos volt, mégis azt tudnám mondani, hogy nem tanultam tőle semmit, mivel teljesen más típusú játékosok vagyunk, más pozícióban játszunk. Ő inkább a pálya első felében játszott, én pedig szélső vagyok, tehát nincs sok közös bennünk e téren.

Szia Federico! Hogy érezted magad a Milannak lőtt bombagólod után?

Nagyon örültem, mivel mindenki boldog volt körülöttem. Tudtuk, hogy egy létfontosságú mérkőzést játszunk, melyet mindenképp meg kell nyernünk, és örülök, hogy a góljaimmal tudtam segíteni. Ez az, ami a leginkább boldoggá tett a mérkőzés után.

Hello Fede! Azt szeretném kérdezni, hogy megvásárlod-e magad a csapatodba, amikor Fantasy Footballt játszol? A következő kérdésem, hogy mutatnál-e egy "hármas" jelet a kamerába, amikor legközelebb gólt szerzel [a három Fantasy Football pontot szimbolizálva]?

Nem, sajnos nem játszom Fantasy Footballt, nem igazán élvezem, de sok ember kéri tőlem, hogy szerezzek nekik bónusz pontokat a góljaimmal és a gólpasszaimmal. Ha hármast mutatva ünneplek, az úgy nézne ki, mintha mesterhármast szereztem volna. Talán kitalálok valami mást, például egy szívecskét mutatok.

Nagyon jó lövéseid vannak, mit kell tenni ahhoz, hogy erős lövéseid legyenek?

Amikor fiatal voltam, sokan mondták nekem, hogy az erős lövéshez sokat kell erősíteni az edzőteremben, azonban szerintem minden a koordináción és a megfelelő mozdulaton múlik, a lábak erősítése az edzőteremben annyira nem fontos. Emlékszem, amikor fiatal voltam, a Futball Iskolában mindenki azt mondta nekem, hogy erősödnöm kell, és mindig a konditerembe kellett járnom. Ahogy idősebb lettem, rájöttem, hogy a megfelelő lövés csakis a koordinációról szól, tehát ha erős lövést szeretnél, tökéletesítsd a technikád. Próbáld többféleképpen ellőni a labdát, és a lövéseid sokkal erősebbé és pontosabbá válnak idővel. Mint mondtam, az edzőterem és a súlyok ebben nem segítenek.

Szia Federico, azt szeretném kérdezni, hogy mit szoktál enni, hogy fitt maradj? Mennyire vagy édesszájú?

Fontos, hogy egészségesen étkezzél, ha ezen a szinten szeretnél játszani, azonban néha eszek csokitortát, sajttortát és fagyit is.

Szia Federico, nagy rajongód vagyok, és ugyanazon a poszton játszok, ahol te is. Két kérdésem lenne: milyen hobbijaid vannak a focin kívül és ha nem focista lennél, mi lettél volna?

Amikor nem focizok, videójátékozok, de az utóbbi időben elkezdtem egyre többet olvasni. Mindig is szerettem a tudományokat és a világegyetemet, szóval, ha nem kezdek el focizni, mindenképp tudós lettem volna. Nem tudom mennyire lettem volna ügyes, de mint mondtam, mindig is szerettem az űrt, a világegyetemet és a csillagokat. A suliban nagyon szerettem a matekot, viszont ahhoz, hogy profi focista legyek, félre kellett tennem ezeket a szenvedélyeimet.

Szia! Támogatták a szüleid a sportkarriered, vagy inkább azt szerették volna, hogy más hivatást válassz?

Nos, a szüleim mindig is támogattak, hogy profi focista lehessek: apukám a sportkarrieremben, anyukám pedig abban, hogy a suliban is minden rendben legyen, viszont ha rossz jegyet kaptam, mindketten megdorgáltak. Mindketten azt vallották, hogy a megfelelő oktatás olyan értékekkel ruház fel, amit a futballpályán is kamatoztatni tudok. Folyamatosan azt mondták, hogy fiatal korban az iskola az első. Miután megadatott a lehetőség, hogy profi futballista legyek, a foci és az iskola azonos szintre került az életemben, de 10-15 éves korom között a suli volt az első.

Mennyire voltak jók a jegyeid a suliban? Hogyan tudtad összeegyeztetni a focit a tanulmányaiddal?

Ahogy az előbb mondtam, leginkább a természettudományi tárgyak érdekeltek. Kicsit lusta voltam, de amikor tanulni kell, akkor fontos, hogy odatedd magad, mert ez a futballkarrieredben is segít. Ahhoz, hogy jó focista legyél, nem jelenti, hogy egyúttal rosszul teljesítesz az iskolában. Ellenkezőleg: ha jól teljesítek a futballpályán, az iskolában is jónak kell lennem. Ha harmóniát akarsz az életedben, s el akarod sajátítani a megfelelő értékeket, muszáj, hogy az iskolára is odafigyelj, ez nagyon fontos.

Szia Fede! Mit okozott az első gólod a Juventusban?

Mit okozott? Remélem sok boldogságot másoknak. Nekem mindenképp nagyon érzelmes pillanat volt. Emlékszem, fejjel szereztem a gólt, amit egyébként nagyon ritkán szoktam, nem is tudom mikor történt az előző.

Szia Fede! Gyerekkorodban volt-e kedvenc csapatod, vagy mindig annak a csapatnak szurkoltál, ahol az apukád játszott?

Gyerekkoromban sosem volt kedvenc csapatom, amikor pedig apukám még játszott, nagyon kicsi voltam, hogy szurkolhassak nekik. Ha jól emlékszem, az utolsó szezonját a Sienánál töltötte, amikor kilenc éves voltam. Ha volt olyan játékos, akit kedveltem, akkor mindig annak a csapatnak szurkoltam, ahol ő játszott. Nagyon szerettem Kakát, ezért mindig az AC Milan meccseit néztem. Emellett nagyon szerettem még Alessandro Del Pierót és Gigi Buffont, ezért aztán a Juventus találkozóit is figyelemmel kísértem.

Szia Federico! Azt szeretném kérdezni, hogy milyen érzés Ronaldo mellett játszani?

Ronaldo valószínűleg minden idők legjobb játékosa. Sokat néztem őt, egy igazi idol volt számomra. Cristiano nagyon erős pályán és azon kívül egyaránt. Több mint 700 gólt lőtt, ez bámulatos!

Szia, két kérdésem van: mennyire voltál izgatott, amikor először edzettél a Juventusban és mennyire szereted a videójátékokat?

Nagyon izgatott voltam, mivel akik itt vannak, mind világklasszis játékosok. A videójátékokat nagyon szeretem. Kedvenceim közé tartoznak a Call of Duty, valamint a különböző futballjátékok. Igazából, amióta az eszemet tudom, videójátékozok.

Szia Fede, ki volt az idolod, amikor fiatal voltál?

Az első idolom Kaká volt.

Szia Fede, mit jelent neked, hogy egy olyan csapathoz csatlakoztál, mint a Juventus?

Wow, ez egy olyan kérdés, mintha egy profi újságírótól kaptam volna! Fantasztikus érzés, egy valóra vált álom. A megkeresésüket követően rögtön igent mondtam, nem kellett kétszer átgondolnom semmi. A Juventusban játszani egyszerűen fantasztikus.

Helló Federico, mit tudnál tanácsolni egy fiatal focistának, mint amilyen én is vagyok, akinek az az álma, hogy nagy játékos lehessen és a Juventusban játszhasson?

Ez egy nagyon jó kérdés. Két dolog szükséges: legyél alázatos és dolgozz keményen! Ez a két legfontosabb dolog. Mindig ezeket szoktuk mondani, de nem ok nélkül. Minden más ezek után következik. Ha alázatos vagy és keményen dolgozol, az összes álmod el tudod érni az életben.

Szia Federico!  Melyiket tartod életed legjobb mérkőzésének?

A Milan elleni meccset mondanám, mert nagyon fontos volt, hogy győzzünk, én pedig segíteni tudtam ebben a csapatot a két gólommal.

Szia Fede, egy olyan kérdésem van, amire szerintem nehéz válaszolni. Miért a 22-es a mezszámod?

Nincs különösebb oka ennek. A szezon elején mondták nekem, hogy három elérhető mezszám van, a 18-as, a 20-as és a 22-es. A 25-ös számmal kezdtem a pályafutásom, de itt az már Rabiot-é volt, így azt nem tarthattam meg. A fennmaradó három szám közül a 22-es tetszett legjobban.

Szia Fede! Hogy érezted magad, amikor megnyerted az első trófeád a Juventusszal?

Ez mindenképp egy kitűzött cél volt. Itt keményen dolgozol és áldozatokat hozol a győzelem érdekében. Amikor ennek eredményeként felemelhetsz egy kupát, az dupla örömnek számít. Egyúttal ez volt az első megnyert kupám felnőttként, szóval képzelheted, hogy milyen boldog voltam!"

Az eredeti nyelvű videót alább tekinthetitek meg: