Exkluzív The Athletic-interjú de Ligttel

de-ligt-940x627.jpgA Juventus ifjú holland csillaga, Matthijs de Ligt a minap hosszabb, exkluzív nyilatkozatot adott a brit The Athletic című, előfizetéssel olvasható internetes portálnak, melyben rendkívül érdekes dolgokat árult el életéről, valamint az Öreg Hölggyel kapcsolatos érzelmeiről is, szót ejtve egyes csapattársairól, valamint a Serie A-ba való beilleszkedésének tavalyi nehézségeiről is.

A huszonegy esztendős védő interjúja kezdetén elárulta, hogy mikor az Ajax utánpótláscsapataiban futballozott, először középpályásként szerepelt, egyik ekkori példaképe pedig nem más volt, mint jelenlegi edzője, Andrea Pirlo. Mivel egyik trénere felismerése nyomán nem sokkal később a védelemben kezdett futballozni, új ikonokat keresett magának, azonban az olasz registát mindig nagyra tartotta, mely különösen most nyert nagy jelentőséget.

A holland kiválóság mindenekelőtt Olaszországban töltött első hónapjairól értekezett, melynek kapcsán elmondta, hogy a nevelőegyesületénél megtapasztalt játékfilozófia nagyban különbözött a Maurizio Sarri által követelt felfogástól, s részben ennek volt köszönhető tavaly év eleji formahanyatlása, miután a Bianconerihez szerződött.

"Egy védőnek hatalmas kihívást jelent a Serie A-ban való helytállás, azonban én rendkívül kedvelem a nehéz feladatokat. Az átigazolásom előtt is úgy gondoltam, hogy Olaszország a legjobb hely számomra, a választásomat pedig azóta sem bántam meg. Nagyon szerencsésnek érzem magam, mivel szinte minden olyan futballistával egy csapatban játszhatok, akiket gyermekkoromban csak videójátékokban irányíthattam.

Mikor idejöttem, sok változást kellett megtapasztalnom. A védekezésem is módosult, például a jobb oldal helyett balra kerültem a védelem közepét tekintve. Mindemellett új országba érkeztem, s a csapattársaim is újak lettek."

A Zebrák előző mestere azt szerette volna, hogy az együttes védelmi vonala magasabban helyezkedjen, mint ahogy az addig megszokott volt a csapatnál, ez pedig elmondása szerint újdonság volt számára is.

"Ez valóban jelentős változás volt, mivel az Ajaxnál mindig kizárólag egyetlen csatárra fókuszáltam, ez volt az én referenciapontom. A Juventusnál hirtelen el kellett felejtenem mindazt, amit addig tanultam, így megpróbáltam a csapattársaimra hagyatkozni.

Egyáltalán nem voltam hozzászokva ehhez a felfogáshoz, emiatt kezdetben sokszor kételkedtem önmagamban, s nem tudtam, mit is kellene tennem. A legnagyobbak között minden egyes pillanat rendkívül fontos, én pedig gyakran túl korán, vagy túl későn tettem meg egy-egy lépést.

A holland bajnokság alapvetően eltérő az olasz pontvadászattól, mivel míg ott számos mérkőzésen szinte csak a te csapatodnál van a játékszer, itt minden egyes összecsapáson foglalkoznod kell egy, számodra kijelölt támadóval, ez pedig sok tekintetben megnehezíti a dolgodat. Jelenleg minden egyes nap egy hatalmas teszt számomra."

De Ligt úgy véli, az olasz bajnokságban rendkívüli figyelem hárul a védőkre, s azt is elárulta, hogy Andrea Pirlo játékrendszerében sokkal jobban érzi magát, mint az előző idényben.

"Olaszországban nagy figyelem összpontosul a védőkre. Szinte nem engedik, hogy hibát kövess el, ha pedig ez mégis bekövetkezik, akkor nagyon nehezen viselik. Ebben a szezonban sokat játszottam a középhátvéd-páros bal felén, és úgy látom, itt jobban teljesítek, mint a jobb oldalon.

Úgy gondolom, a csapatunk szerkezete jóval rugalmasabb, mint tavaly. Az előző idényben mindig 4-3-3-as szisztémában futballoztunk. Minden feladat ki volt osztva, s pontosan meghatározták, hogy mit kell tennünk. Néha azonban a rugalmasság nagyon fontos. Jelenleg egyértelműen rendelkezünk ezzel a jellemvonással, ezt pedig nagyon kedvelem.

A mostani játékunk kicsit talán hasonlít az Ajax futballjához, mivel inkább a játékosok egyéni jellemzőin van a hangsúly, amit jobban szeretek, mert amikor a saját élképzeléseim valósulnak meg, higgadtnak érzem magam."

A 2019 nyarán szerződtetett labdarúgó beszélt néhány csapattársáról is, posztjából adódóan pedig elsősorban a fekete-fehérek védőiről esett szó, de elmondta véleményét a legendás kapusról, Gigi Buffonról, valamint Cristiano Ronaldóról is.

"Leonardo Bonucci nagyon hasznos a támadásépítésben, ezért gyakran kérdezem az egyes technikákról, és minden lépését figyelem. Giorgio Chiellini az emberfogásban alkot kiemelkedőt, ennek révén pedig az ő tudását is szeretném elsajátítani. Mellettük Virgil Van Dijket is a csapattársamnak tudhatom a holland válogatottban, így azt hiszem, nagyon szerencsés helyzetben vagyok. Ennek ellenére fontos, hogy a saját utamat járjam, s ne csak a társaimat másoljam, valamint állandóan próbáljak fejlődni, s a lehető legjobb forma elérésére törekedni.

Gianluigi Buffon hatalmas mókamester, aki a kora ellenére még mindig nagyon éhes a sikerre. Imádja a futballt, és nem bírja abbahagyni a játékot. Cristiano Ronaldo mindig 100%-ot nyújt, még edzésen is, ezért pedig neked 110%-osnak kell lenned a megállításához. Mindenképpen tanulni akarok tőle, ahogy az összes többi társamtól is, azért, hogy jobb futballista váljon belőlem."

Bár a még mindig igen fiatal labdarúgót Ajaxtól való távozása előtt, illetve Juventushoz való igazolása után is számos klubbal kapcsolatban emlegették, s a mai napig sok pletyka alapját képezi, kinyilvánította, hogy nagyon szereti az Öreg Hölgyet, emellett kötődik Olaszországhoz, azon belül pedig Torino városához is.

"Mielőtt Olaszországba költöztem volna, nagyon sok pizzát ettem. Azonban már szinte egyáltalán nem fogyasztok belőle" – újságolta mosolyogva.

"A barátnőm, AnneKee, és én egy nagyon csendes kisvárosban nőttünk föl Hollandiában, rengeteg természeti látnivalóval körülvéve. Habár Olaszországról elsősorban Róma, vagy Milánó jut az emberek eszébe, én remekül érzem magam Torinóban. Főképp azt szeretem benne, hogy mindig nyugodt és csendes, s nem látogat ide sok turista, vagy nincs nagy forgalom. Emellett nagyon sok szép park, valamint erdő található a környékén" – zárta szavait de Ligt.