Cancelo: "Sokat tanultam a Juventusnál"

cancelo_in_juve_lazio_1_2.jpegA Juventus egykori portugál jobbhátvédje, az együttest mindössze egy idényt követően, 2019 nyarán elhagyó, s jelenleg a Manchester City alakulatánál futballozó João Cancelo a minap rövidebb, ám annál érdekesebb nyilatkozatot adott a brit médiának, melynek keretein belül szót ejtett az angol együttesnél való kezdeti nehézségeiről, valamint Olaszországban szerzett tapasztalatairól is, kijelentve, hogy rengeteg tudást halmozott fel az Inter és a Juventus kötelékében. 

A hosszabb ideje immár balhátvádként szereplő, s ezen poszton meglehetősen nagyszerű teljesítményt nyújtó huszonhét esztendős játékos elsőként első Angliában töltött időszakáról értekezett, kifejtve, hogy kezdetben nem igazán találta a közös hangot a Kékek mesterével, Pep Guardiolával, azonban győzelem iránti vágya végül sikeresen túllendítette őt a nehéz helyzeten. 

"Nem tagadom, hogy csapatunk játékmódjából kifolyólag kezdetben volt néhány nézetletérésem és vitás kérdésem mesterünkkel, ugyanis a Juventusnál egy teljesen más felfogás mentén szerepeltem, ezt követően pedig ismét élvezni szerettem volna a futballt, s a játék öröméért akartam pályára lépni" – fogalmazott szavainak bevezetőjeként. 

"Mindez természetesen az én hibám és felelősségem volt, nem pedig a mesteré, azonban végül sikerült megtalálnom a megfelelő hozzáállást, melyben a győzelem iránti hatalmas vágyam is nagy segítséget jelentett számomra, amit a labdarúgásban, valamint a mindennapi életben is nagy eltökéltséggel képviselek. 

Boldog vagyok, s úgy vélem, rászolgáltam az engem illető dicséretekre, mivel pályafutásom során mindvégig nagy vágy munkálkodott bennem azt illetően, hogy azzá a futballistává váljak, aki mindig is szerettem volna lenni, s aki jelen pillanatban vagyok, ezt pedig edzőim és családom mellett leginkább magamnak köszönhetem."

Az új posztján vitathatatlanul klasszissá érő luzitán ezt követően kitért olaszországi tapasztalataira is, leszögezve, hogy a Juve és az Inter kötelékében töltött két idény rengeteget jelentett neki karrierje szempontjából, azonban taktikai szinten mégis Guardiola volt rá a legnagyobb hatással. 

"Az Olaszországban töltött két esztendő rendkívül nagy hatást gyakorolt rám, s elengedhetetlenül fontos volt pályafutásom szempontjából, kiváltképp, hogy ezen szezonokat két olyan hatalmas klubnál tölthettem, mint az Inter és a Juventus, ahol egyaránt sokat tanulhattam a futballról. 

Taktikai szinten talán Peptől tanultam a legtöbbet, azonban az ehhez kellő alapok megismerésében a Serie A is nagy szerepet játszott, ahol alapvetően is meglévő technikai képzettségem fegyelemmel, s különféle játékmódok eredményes elsajátításával párosult. Olaszországi éveimre most leginkább egyfajta tanulási szakaszként tekintek, ám ezzel együtt is kijelenthetem, hogy szerettem Milánóban és Torinóban, valamint ebben a csodás országban élni" – összegzett Cancelo.