Morata: "A Juve egy életre szóló lehetőség"

morata_bemutatasa.jpgÁlvaro Morata, a Juventus régi-új kilencese ma hivatalosan is bemutatkozott a sajtónyilvánosság előtt. A spanyol játékos, aki 10 millió euró kölcsön + 45 millió vásárlási opció útján tért vissza Torinóba, kihangsúlyozta, hogy feltett szándéka véget vetni a Bianconeri hosszas várakozásának a Bajnokok Ligájában, illetve hogy rendkívül örül a Zebrákhoz való visszatérésnek. 

"A Juve fiatalabb koromban állított szolgálatába, a klubhoz való visszatérés pedig egy álom volt számomra." – kezdte mondanivalóját  a 27 éves csatár.

"Annak idején nem rajtam múlott a Juventus elhagyása. Boldog voltam az Atlético Madridban, de most már az a fontos, hogy itt vagyok. Az évek során mindenkivel fenntartottam a kapcsolatot. Mindig éreztem a Juventus szellemiségét, akkor is, amikor nem itt játszottam. Az itt töltött két év remek emlék, de most új kihívásokkal kell szembenéznünk."

Morata kiemelte, hogy egyáltalán nem lepte meg egykori csapattársának, Andrea Pirlónak szakemberré válása, hiszen egyes jellemvonások már akkor ezt a lépést sejtették, mikor a két játékos együtt futballozott a Bianconerinél. 

"Remek érzés Pirlót edzőként látni. Gondoltam, hogy erre az útra fog lépni, mert szinte egy volt a szakemberek közül. A Juvénak szüksége van rá, én pedig örülök, hogy itt lehetek vele. Az első két edzés után máris lenyűgözött a módszer, ahogy a csapatot irányítja. Tudja, hogyan kell rávenni minket arra, hogy jól bánjunk a labdával.

Biztos vagyok benne, hogy jól fogjuk tenni a dolgunkat. Készen állok a játékra, és bármire, amit az edző kér tőlem. Nyerni akarok, és 35 gólt szeretnék szerezni."

Az Öreg Hölgy utoljára 1996-ban győzedelmeskedett a legrangosabb európai kupasorozatban, azóta pedig összesen öt döntőben léphetett pályára, ám az utolsó lépés egyszer sem sikerült. 2015-ben Morata is betalált a Barcelona elleni berlini fináléban, ám végül a katalánok emelhették magasba a serleget. 

"A Bajnokok Ligája rendkívül fontos a Juventusnak. Ha idén sikerülne megnyerni, én lennék a világ legboldogabb embere. A győzelem egyértelmű célkitűzésünk."

A torinóiakat első ízben 2014 és 2016 között erősítő támadó leszögezte, hogy bár korábban érzékenyebb volt az őt érő kritikákra, ma már kevésbé foglalkozik ezekkel. 

"Fiatalabb koromban hallgattam a kritikákra. Tudom, hogy keményen kell dolgoznom, és tisztába kell tennem, hogy mit a teendőm. Örülök, hogy visszatértem, s annak is, hogy ezt minden értelemben véve érettebb emberként tehettem. A megfelelő helyen vagyok, a megfelelő időben. Tudom a dolgom, és birtokában vagyok a szükséges tapasztalatoknak. A Juve egy életre szóló lehetőség."

A sajtótájékoztatón természetesen szóba került Morata korábbi madridi csapattársa, Cristiano Ronaldo, akivel újra társak lehetnek fekete-fehér mezbe öltözve. 

"Meglehetősen jól ismerem Cristianót, és boldog miattam. Sokat beszélgettem vele, mielőtt visszatértem volna."

 Frissítés: A nyilatkozat néhány része a cikk élesítése után került bele annak szövegébe.