Szczęsny, Perin, és Gatti a Sporting elleni sikerről

tek_sporting.jpgA Juventus Sporting CP ellen aratott, 1-0-ás sikerét követően Max Allegri mellett egyes labdarúgók is megszólaltak a látottakkal kapcsolatban, s bár a pályára lépő játékosok közül a nagyokat védő Mattia Perin, továbbá a kiemelkedően teljesítő, s győztes gólt szerző Federico Gatti is értékelték a mérkőzést, a legfontosabb nyilatkozatot egyértelműen az első félidő végén szívritmuszavar miatt lecserélt Wojciech Szczęsny adta, aki megnyugtatta a szurkolókat, kijelentve, hogy az első vizsgálatok alapján szerencsére nem áll fenn nála komolyabb baj. 

"Bevallom őszintén, egy kissé megijedtem, az orvosi stáb viszont rögtön elvégezte a szükséges vizsgálatokat, és szerencsére mindent rendben találtak. Igazság szerint, mikor láttam Mattiát bemelegítés közben, kicsit megnyugodtam, mivel tudtam, hogy a kaput még lecserélésem ellenére is biztos kezek és lábak őrzik majd. Sőt, igazából azért kértem cserét, mert védenem kellett volna, de nem volt kedvem hozzá, s gondoltam, hogy hadd kapjon más is lehetőséget. [nevetve – a szerk.] Később be is igazolódott, hogy jó megérzéseim voltak, mivel Mattia a meccs végén egymás után kétszer is csodát tett, ehhez pedig csak gratulálni tudnék neki" – magyarázta a Sky Sport Italia riporterének. 

"Mikor azt éreztem, hogy nincs minden rendben a szívem tájékán, természetesen félni kezdtem, mivel ez olyasvalami volt, ami még sosem történt meg velem. Az adott pillanatban még a puszta levegővétel is nehezemre esett, szóval volt bennem egy kis szorongás, azonban most már sokkal jobban vagyok. Mattiának persze egy kis szerencséje is volt, mivel pont belé rúgták a labdát, [a lengyel kapus ezt is ironikusan értette – a szerk.] ám nem veszem el az érdemeit, ugyanis remek védéseket mutatott be.

Csak gratulálni tudok neki, elvégre a jelenléte aranyat ér számunkra, kiváló munkát végez, és sosem panaszkodik amiatt, hogy én vagyok az első számú hálóőr. Carlo Pinsoglióval szintén nagyszerű viszonyban állunk, s valahol sajnálom is, hogy ő ma nem kapott lehetőséget, mivel biztos vagyok benne, hogy szintén fantasztikus hárításokkal rukkolt volna elő. De most beszéljen inkább Mattia, belőlem ennyi is elég a nézőknek, hiszen túl jóképű vagyok" – fejezte be mondandóját nevetve Szczęsny. 

perin_tek_sporting.jpg"Az első dolog, amit megkérdeztem a félidőben, nyilvánvalóan az volt, hogy Tek jól van-e. Szerencsére igennel felelt, innentől fogva pedig már nyugodtabban melegíthettem. Bár társam szerint a portugálok játékosai csak belém rúgták a labdát, korábban mindig azt mondta nekem, hogy ahhoz is tehetség kell, hogy ezekben a helyzetekben védeni tudjunk, ennek nyomán pedig elégedett vagyok magammal" – fogalmazott mosolyogva Perin a Sky Sport Italia kérdésére. 

"Úgy vélem, hogy most, valamint a pályán is látszik, hogy nagyon jó kapcsolat és energia van a játékosok, valamint köztünk, kapusok között is, aminek motorja a hálóőrök körében nyilvánvalóan Pinso... mindegyikünk segít emelni a másik szintjét. Voltaképpen egymást fejlesztjük, ami éppen azért lehetséges, mert komoly, profi labdarúgók vagyunk, ha viszont viccelni kell, mi vagyunk az elsők, akik nevetni kezdünk.

A bennünket összekötő szinergia a csapat többi részében is megtalálható, amit az is alátámaszt, hogy a mindenki által ismert nehézségek ellenére sem állítottuk be magunkat áldozatnak, vagy kerestünk kifogásokat, sőt, inkább a magunk javára fordítottuk a nagy kihívást jelentő pillanatok negatív energiáit. Ma este megmutattuk, hogy egy felnőtt, férfias együttes vagyunk, bár tudjuk, hogy ez a mérkőzés még csak a párharc első találkozója volt, ami miatt még nem lehet felhőtlen a boldogságunk. Most viszont az a legfontosabb, hogy Tek jól érzi magát" – összegzett az olasz portás. 

gatti_vs_sporting.jpg"A bennem dúló érzelmeket egyszerűen nem tudnám szavakba önteni, mivel ez az egész felfoghatatlan. Gólomat a tavaly decemberben elhunyt nagyapámnak, valamint a barátnőmnek szeretném ajánlani, akik mindig ott voltak, s vannak mellettem. Ma este csak egy kis lépést tettünk meg egy rendkívül kemény mérkőzésen, elvégre a visszavágó legalább ugyanilyen nehéz lesz: a Sporting labdarúgói egyéni szinten is nagyon erősek, támadásaik pedig kifejezetten veszélyesek. A párharc jelen pillanatban még teljesen nyitott, a visszavágó pedig ebből kifolyólag elképesztően nagy kihívást fog jelenteni" – jelentette ki Gatti a Sky Sport Italia kamerái előtt. 

"Bremerrel és Danilóval igyekszünk minden egyes labdáért megküzdeni, azonban van, mikor a kapusoknak kell kisegíteniük bennünket, ahogy azt Mattia Perin is tette a meccs utolsó pillanataiban. Azok a védések kulcsfontosságúak voltak, mivel sok dolog másként alakulhatott volna, ha az ellenfélnek sikerül kiegyenlítenie. Az ennyire kiélezett megmérettetéseken persze mindig nagy a kockázat, amire az Inter elleni elődöntő is remek példa lehet, ahol a Nerazzurri az utolsó percekben szerezte meg az egyenlítő gólt. Ma este kevesebbet kockáztattunk, s összességében véve szilárd produkciót tettünk le az asztalra. Danilo egy igazi példakép számomra, akitől nagyon sokat lehet tanulni, hiszen mindig készségesen segít nekem, s bátran hagyatkozhatok rá. 

Igyekszem mindig egyre jobbá és jobbá válni, s meccsről meccsre fejlődni. Minél többet játszom, annál inkább hozzászokom ehhez a szinthez: erőnléti tekintetben egyre stabilabb leszek, miközben csapattársaim és mesterem a lehető legjobb körülményeket biztosítják számomra, s nagy tanulási esélyt nyújtanak nekem. Ebből kifolyólag nem túlzás azt állítani, hogy ez a gól nagyrészt nekik köszönhető. Nem kis dolog, hogy első, fekete-fehérben lőtt találatomat az Európa-ligában szerezhettem meg, azonban innentől fogva már a Sassuolóra kell koncentrálnunk, majd jövő csütörtökön ki kell vívnunk az EL-továbbjutást is" – zárta szavait Gatti.