A Serie A a közönségre támaszkodik, hogy eladja a televíziós jogokat az Egyesült Államokban

A Paramount nem lenne érdekelt a bajnokság jogainak megújításában az Amerikai Egyesült Államokban: a klubok a megfelelő terjesztési modellt keresik.

"A Lega Serie A klubjai ma délután (tegnap, a szerk.) videokonferencia keretében találkoztak, hogy megvitassák az audiovizuális jogok kérdését a világ egyes földrajzi területein. A klubok a francia nyelvű Serie A jogok kiosztásáról tanácskoztak a Szaharától délre fekvő afrikai zónában, egy több mint 40 területet magában foglaló hatalmas területen, ahol a következő három évben (2024-2027) követhető lesz az olasz élvonalbeli bajnokság".

Így kezdődik a Lega Serie A feljegyzése a tegnap este tartott közgyűlés után, amelyen a nemzetközi jogok álltak a tárgyalások középpontjában. Miután a szubszaharai Afrika 40 területére is kiosztották azokat, a klubok ismét megvitatták az Amerikai Egyesült Államokban kiosztandó televíziós jogokat.

"Ami viszont az amerikai piacot illeti, a következő napokban folytatódnak a tárgyalások különböző tárgyalópartnerekkel, köztük hagyományos szolgáltatókkal, OTT platformokkal, gyorscsatornákkal, avod (advertising video on demand) forgalmazókkal, valamint egy üzleti és pénzügyi szervezettel kötendő partnerségi megállapodásról" - folytatódik a feljegyzés.

A Calcio e Finanza értesülései szerint a Serie A több tárgyalópartnerrel is rendelkezik a jelzett négy forgatókönyvön belül. Míg a Paramount nem lenne hajlandó megújítani a jogokat, a liga még mindig az értékelési fázisban van, amelyben nemcsak a gazdasági szempontokat, hanem mindenekelőtt a közönséget vennék figyelembe, amelyet a kiválasztott partner garantálni tudna.

A végső választásnak tehát ebbe az irányba kell elmozdulnia, vagyis abba az irányba, hogy megtalálják azt a partnert, amely a lehető legnagyobb nyilvánosságot garantálja a következő 2-3 évben. Ezt az utat választotta a Premier League néhány évvel ezelőtt, és a Serie A "kihagyta" a 2000-es évek elején, amikor úgy döntött, hogy a BeIn Sports-szal köt szerződést, amely nem rendelkezett területi penetrációval, de jelentős számokat kínált.

Amint eldől a Serie A amerikai terjesztési modellje, megkezdődhetnek a tárgyalások a műsorszolgáltatókkal, akik jelenleg még nem ültek tárgyalóasztalhoz.