Pjanić: "Mesélni fogok az unokáimnak Messiről és Ronaldóról"

pjanic_before_juve_barca.jpgA Juventus egykori, s a Barcelona jelenlegi futballistája, Miralem Pjanić a két együttes mai aktuális találkozója előtt nyilatkozott az ilyenkor szokásos sajtótájékoztató keretein belül, ahol kijelentette, hogy az unokáinak is mesélni fog a Lionel Messi-Cristiano Ronaldo kettősről, illetve arról, hogy mit jelentettek több mint egy évtizeden át a világfutball számára. 

"Nagyon örülök, hogy itt lehetek, s hogy visszatérhettem ide, ez egy különösen érzelemdús pillanat számomra. Négy évet töltöttem itt, pozitív emlékeim vannak, és boldog vagyok, hogy újra láthatom azokat az embereket, akikkel együtt dolgoztam ezen idő alatt, viszont most azért jöttem, hogy egy nagyon nehéz és kemény ellenféllel szemben lépjek pályára, aki a csoport első helyén szeretne végezni, akárcsak mi, és fel szeretnénk készülni rájuk."

Bár a bosnyák labdarúgó számára hatalmas élményt jelentene egy Juventus elleni szereplés, nem biztos kezdője a mai összecsapásnak, hiszen Ronald Koeman rengeteg lehetőség közül válogathat a középpályát illetően.

"Minden alkalommal, mikor mérkőzést játszunk, a pályán akarok lenni. Úgy érzem, hogy jelen pillanatban ez a helyzet a normális, hiszen még mindig alkalmazkodom, a koronavírus miatt később érkeztem, mint a többiek, és készen állok arra, hogy azt tegyem, amit az edzőm akar. 

Számomra kizárólag a csapat jó szereplése a fontos, úgy a bajnokságban, mint a Bajnokok Ligájában. A La Ligában nem úgy mennek a dolgaink, ahogy azt elterveztük, de ez egy hosszú szezon, lépésről-lépésre haladunk, most pedig a holnapi mérkőzésre koncentrálunk, melyen remélem, hogy én is szerephez jutok majd. 

Nagy a verseny a középpályásaink között, de minden jelentős csapatban hasonló állapotok találhatók. Azért vagyok itt, hogy a pályán legyek, így segítve az együttesemnek, teljesen normális, ha kellően lelkesen játszom, de a többieknek is hasonló céljaik vannak, a döntés pedig nem rajtam múlik. Edzhetek, és a legjobbamat próbálom nyújtani, ahogy eddig is tettem, innentől pedig az edző határoz a dolgok felől."

A Barcelonánál mindazonáltal számos probléma van, például az utóbbi napokban sok szó esett arról a spanyol sajtóban, hogy a csapat francia sztárja, Antoine Griezmann a padon kezdte a Real Madrid elleni mérkőzést. 

"Griezmann a csapat része, csatár, és találatokat akar szerezni, de akkor is el kell fogadnunk a tréner döntéseit, ha néha nem is értünk velük egyet. A következő meccsen jól fog szerepelni, csatárként szeretne gólt lőni, hogy jól érezhesse magát, hogy fontos lehessen az egész csapat számára. Remélem, minden rendben lesz."

A harminc esztendős középpályás soha nem játszott Andrea Pirlóval a torinói együttesben, de állítása szerint érezte, hogy szakember fog válni a Bianconeri ikonjából. 

"Észrevettem, hogy edzőként alkalmazkodnia kell, ahogy a játékosok is teszik. Megismerik egymást és megtalálják a megfelelő rendszert, Pirlo pedig mindenkit ismer itt, úgy vélem, hogy ebből nincsenek gondok. Véleményem szerint a holnapi összecsapás nehéz lesz, mivel ismerem a Juventus mentalitását. Nehéz lesz pontokat és gólokat szereznünk, mivel mindketten a csoport élén akarunk végezni. 

Nyilvánvalóan szerettem volna, hogy Pirlóból edző legyen, és hogy játszhassak az irányítása alatt, de elfogadtam ezt a kihívást, és örülök, hogy lehetőségem van itt szerepelni. Új országba költöztem, más csapattársaim vannak, mindez pedig új, időre van szükségem az alkalmazkodáshoz. Bízom benne, hogy nagy dolgokra leszek képes, és a szurkolók is értékelni fogják ezeket."

Pjanić azon kevés szerencsés játékosok egyike, akik mind az argentin, mind pedig a portugál világsztárral is együtt szerepelhettek klubcsapataikban, bár a mai mérkőzésen nem lehet mindekettejükkel egyszerre a pályán, hiszen Ronaldo továbbra is pozitív mintával szolgál. 

"Beszéltem Messivel az itt töltött évekről, csupa jót mondtam a klubról és az elnökről. Ennél több nem is kellett, mivel nagyon tájékozott, jól ismeri a Juventust. 

Láttam játszani a csapatot, itt más elvárások vannak, de a kezdet mindig nehéz a sérülésekből kifolyólag, volt néhány hiányzó játékos, illetve ennek az új együttesnek időre van szüksége a fejlődéshez és valós erejének megmutatásához. 

Kivételes dolog, hogy Messivel és Ronaldóval is játszhattam, mindkettejük fenomenális, nagyon jó velük kommunikálni. El fogom mondani az unokáimnak, hogy minden idők legerősebb futballistái közé tartoznak, és hogy mindkettejükkel együtt szerepelhettem, ami nem sokaknak adatott meg. Messi nagyon jól ismeri Ronaldo helyzetét, figyelemmel kíséri a híreket, és készül a holnapi meccsre. Remélem, jól fog játszani holnap" –jelentette ki a középpályás.