Allegri: "A klub dönt a jövőmről, nem pedig én"

allegri_vs_udinese.jpgA Juventus a szezon utolsó meccsén Federico Chiesa találatával 1-0-ás győzelmet aratott az Udinese ellen, az AS Roma mérkőzésén viszont Paulo Dybala utolsó perces góljának köszönhetően a Farkasok is nyerni tudtak, mellyel eldőlt, hogy a Bianconeri legjobb esetben is csak az Európai Konferencia Ligában mutathatja meg magát a következő évadban. A találkozót követően a csapat mestere, Massimiliano Allegri is az olasz média kamerái elé állt, hogy köszönetet mondjon tanítványainak a hányattatásokkal teli idényben nyújtott teljesítményükért, s hogy szót ejtsen a jövőjével kapcsolatos kérdésekről is. 

"Nem szeretnék a meccsről, vagy a szezon végeredményéről beszélni, különösen azért nem, mert ha a pályán elért eredményeket nézzük, sikerült javítanunk a tavalyi évhez képest. A váratlan eseményekről és azok utóhatásairól nem mi tehettünk. Most azért vagyok itt, hogy megköszönjem a fiaimnak ezt az idényt, s hogy többi munkatársunknak is köszönetet mondjak, a stábtagoktól kezdve egészen a raktári dolgozókig. A történtek ellenére nehezen lehetett bennünket a mélypontra küldeni, ami miatt nagyon büszke vagyok a csapatra, s ezekre a srácokra, értve ezalatt a játékosokat, s a szertárosokat, a gyógytornászokat, vagy az orvosokat is, mivel ebben az évben mindenki töretlen profizmussal, szenvedéllyel, és türelemmel dolgozott a közös sikerekért. Az évadnak végre vége, most pedig egyedül ez számít" – szögezte le Allegri a Sky Sport Italia kérdésére. 

"Természetesen egy kissé meghatódtam, ugyanis egy nagyon nehéz, ám összességében véve mégis gyönyörű éven vagyunk túl. Mindenkinek szeretném kifejezni a hálámat, azonban a mérkőzéssel kapcsolatban nem tudnék mit mondani, mivel korábbi eredményeink és a bennünket érintő események miatt a mai meccs már nem sokat nyomott a latba. Holnap haza fogok utazni a családomhoz, a fiamhoz és az unokámhoz, valamint a lovaimhoz, akik a birtokomon szaladgálnak a gazdájuk nélkül. Biztos vagyok benne, hogy a klub nélkülem is tökéletesen meg tudja majd tervezni a mercato menetét július folyamán, mivel ez eddig is így volt. A Juventus pénzügyi igazgatója, Francesco Calvo hamarosan meg fogja határozni, hogy milyen lépéseket tesz majd a klub a piacon, illetve a következő idényben. Én csak azért vagyok itt, hogy mindenkinek megköszönjem a befektetett munkát, ha pedig a nyár folyamán szükség lesz rám bizonyos döntéseknél, ezúttal is rendelkezésre fogok állni, ahogy eddig is tettem. 

Őszintén szólva fáradtnak érzem magam. Én továbbra is az együttes vezetőedzője vagyok, akinek elsősorban a csapat megfelelő felkészítésére kell összpontosítania, ezért pedig nem is kívánok beleszólni a klub ügyeibe. A vezetőségnek kell megmondania, hogy mi lesz egyes futballisták jövője, s nekik kell kijelölniük a következő szezonra vonatkozó irányvonalat is. Én magam július 10-én térek majd vissza dolgozni, most azonban egyszerűen csak örülök annak, hogy véget ért az idény, és hogy megkezdhetem a nyári szünetet. A jövőmről magától értetődő módon az Öreg Hölgy fejesei fognak dönteni, nem pedig én, mindenesetre úgy készülök, hogy július 11-én már labdás edzést fogok tartani a srácoknak. A folytatást illető kérdéseket a klubnak kellene feltenni, nem pedig nekem, azonban úgy gondolom, hogy a pozícióm alapvetően stabil, mivel közel állok a vezetőséghez, továbbá a Continassa dolgozóihoz. 

Teljes nyugalommal mondhatom, hogy nincs tárgyalás köztem, valamint a Juventus között szerződésem felbontásáról, vagy esetleges távozásomról. Aktuális kontraktusom alapján még két évig állok a Bianconeri alkalmazásában, s éppen ezért mondtam, hogy ha szükség lesz rám, akár a nyári szünet ideje alatt is kész vagyok az Öreg Hölgy rendelkezésére állni. Jelen pillanatban úgy érzem, hogy szükségem van egy kis pihenésre, ami teljesen normálisnak mondható egy ilyen megerőltető szezon után. A klubnak most negyven napja van arra, hogy előkészíthesse a következő évadot, s hogy megtehesse az első lépéseket az átigazolási piacon, értve ezalatt úgy a kimenő-, mint a bejövő oldalt, különös figyelmet fordítva az idén is sokunk életét megkeserítő sérülések kezelésére. 

Fel lehetne hánytorgatni, hogy a szezon első felében sokat hibáztunk, mivel bukdácsoltunk a bajnokságban, s viszonylag korán kiestünk a Bajnokok Ligájából, azonban sikerült felhoznunk öt kitűnő fiatalt a Juve utánpótlás-szektorából, az évad második részében pedig nagy menetelést hajtottunk végre a Serie A-ban, illetve az Európa-ligában, még ha utóbbi sorozatban végül nem is sikerült döntőbe jutnunk. Volt két hónap, amikor hatalmas, már-már emberfeletti nehézségekkel kellett szembesülnünk, ám fiaim alapvetően képesek voltam javítani az előző szezon eredményén, a bajnokságban mindenképpen. Az, hogy levontak tőlünk tíz pontot, ráadásul három meccsel az idény vége előtt, egyáltalán nem a mi hibánk. Az általunk megszerzett 72 pontot lélekben senki sem veheti el tőlünk. Nem tagadom, hogy sokszor én magam is hibáztam, s azzal sem ellenkezem, hogy van miben fejlődnünk, ugyanakkor mindez nem változtat a tényen, hogy ilyen nehéz körülmények mellett is be tudtuk hozni a Juventust a tabella harmadik helyére" – zárta szavait a tréner. 

A meccs összefoglalója: