Milik: "Sok gólt szeretnék lőni a Bianconeri színeiben"

milik_bemutatkozik.jpgA mai napon 14:30-as kezdettel megtörtént a Juventus legutóbbi igazolásának, Arkadiusz Miliknek a hivatalos bemutatkozása, melynek során a lengyel támadó megtette ilyenkor szokásos első interjúját, melyben beszélt többek között ideigazolásának okairól, a kitűzött céljairól, valamint eddigi tapasztalatairól is beszámolt. A tizennégyes mezt választó játékos szavait az alábbiakban magyarra fordítva tesszük közzé:

28 évesen érkeztél meg a Juventushoz. Hogyan érint ez Téged?

"Ez egy nagyon különleges pillanat az életemben. Mindig is az volt a célom, hogy egy nagy klubban játsszak, és a Bianconeri  az egyik legnagyobb a világon. Ez egy csodálatos dolog számomra. Egyrészt ez volt a célom, másrészt most, hogy megérkeztem, szeretnék valami különlegeset nyújtani, játszani, jól teljesíteni, sok gólt lőni és boldognak lenni itt."

Hogyan vélekedsz arról, hogy egyszerre legyetek pályán Dušan Vlahović-csal?

"Még csupán két-három edzésen szerepeltem együtt a csapattal, és ez nem sok idő tréning szempontból. Tudom, hogy képes vagyok két csatáros felállásban is játszani, a válogatottban Lewandowskival gyakran volt így, de ezt az edzőre bízom, ő dönt a csapatról, a taktikáról, mivel végtére is ezek az ő hatáskörébe tartoznak. Mindent megteszek az edzéseken, hogy jól mutassak a pályán, és jól érezzem magam."

Már korábban is közel álltál ahhoz, hogy az Öreg Hölgy játékosa legyél, és most sikerült, valósággá vált.

"Igen, közel álltam hozzá, aztán a dolgok másképp alakultak. Sokszor megkerestek a Juventustól, valamint a sajtó részéről is. Ha nem tévedek, két-három évvel ezelőtt megtörténhetett volna, hogy ide igazoljak, de végül nem jött össze. Nem törődöm túlságosan a múlttal, az a fontos, ami most van. Boldog vagyok, hogy így döntöttem, örülök, hogy itt lehetek. Remélem, sok gólt fogok lőni ebben a klubban."

Mit gondolsz, mennyire komoly tényező a Roma a Scudetto szempontjából, egyáltalán hogy látod a Serie A-t?

"Nem akarok a Romáról beszélni, de azt mondom, hogy a Serie A-ban mindig is magas volt a színvonal, most pedig még magasabb. Négy évvel ezelőtt nem volt négy-öt csapat, amelyik a Scudettóért harcolt volna, azonban most már igen. Ez még nehezebbé teszi a bajnokság megnyerését."

Milyen állapotban vagy? Készen állsz a következő időszakra?

"Fizikailag jól vagyok, jól érzem magam. Ötven meccsen 30 gólt lőttem (a Marseille-ben -a szerk.) , de az már a múlt, nem számít, hogy mit csináltam. Ilyen a modern futball, most már csak az a fontos, hogy a jelenben mire vagy képes. Ha lehetőséget kapsz arra, hogy játsz, akkor gólt kell szerezned, és csak a következő meccset nézed. Az emberek már nem néznek hátra, és én sem, most új oldalakat írok meg a magam történetében, jelenleg pedig ez a legfontosabb."

Melyik szerep áll hozzád a legközelebb, hol szeretsz játszani?

"Én csatár vagyok, az én szerepem a támadás, és a gólszerzés. Ez a célom, mint mindig. Szeretek egyedül játszani, vagy két támadó egyikeként, azonban az edző választja ki a csapatot, ő hozza meg a végső döntést."

Játszottál korábban a Napoliban, hogy készülsz a velük való találkozásra? Mi nem működött náluk, beszélnél erről?

"Az az igazság, hogy nem néztem a naptárat. Most az a fontos, hogy játszunk a Spezia-ellen, aztán, hogy mikor játszunk a Napolival, azt őszintén szólva nem tudom. Mi nem működött? El akartam menni, azonban a dolgok nem úgy alakultak, ahogy mindannyian szerettük volna, és végül kikerültem a csapatból."

Mit tanultál Sarritól és Sampaolitól?

"Minden edző más, mindenki más, és mindenki másképp látja a futballt. Mindegyiktől tanulhatsz és fejlődhetsz. Mindig is az volt a szándékom, hogy mindegyiküktől magammal vigyek valamit, hogy erősebbé váljak, és őszintén remélem, hogy ez sikerült. Nehéz elmagyarázni a különbséget egyik és a másik között. Nagyon jó edzőkkel edzettem, mindegyiküktől tanulhattam valamit."

Milyennek láttad a Juventust, amikor még ellenük léptél pályára?

"Mindig különleges mérkőzések voltak, amikor a Napolinál voltam, és ellenük játszottunk. De itt a Juvénál is sok különleges meccs van. Nem én vagyok az első és az utolsó játékos, aki mindkét mezt viseli, most a Juvéban játszom, és ez az, ami számomra számít valamit is."

Milyen érzésekkel hagytad magad mögött a Marseille együttesét?

"A bajnokság végén a Marseille-ben akartam maradni, mivel volt egy jó projekt a csapattal és minden vele kapcsolatossal egyetemben. Aztán a dolgok megváltoztak, az edző elment, és hét-nyolc új játékos érkezett. Jött ez a lehetőség, hogy egy nagy klubban játszhassak, és én ezt a döntést hoztam."

Mit gondolsz, van hasonlóság Vlahović és Lewandowski között?

"Nehéz összehasonlítani a játékosokat. Dušan nagyon fiatal, határozottan erős, míg Lewandowski a karrierje egy másik pontján van már. Mindketten erősek, és csatárok esetében a számok magukért beszélnek. Személy szerint azt gondolom, hogy Dušan még sokat fejlődhet, és mivel még csupán 22 éves, akár még jobb is lehet Robertnél, nagy jövő áll előtte. Lewandowski pedig már 34 éves, így azért nehéz őket összehasonlítani."

A Juventus elsőszámú kapusa Szczęsny, aki válogatott beli csapattársad. Jól ismered őt?

"Wojciech-kal már régóta ismerjük egymást a válogatottból. Amióta megérkeztem, nagyon jó a hangulat az öltözőben. Az itteni infrastruktúra hihetetlen: a stadion, a pályák, a sportközpont. Minden meg van szervezve, csak a játékra kell gondolni, semmi másra. Nagyon sok ember dolgozik a csapatért. Itt semmi sem hiányzik."-zárta szavait Milik