de Ligt: "Mindig tiszteltem a Juventust"

mdl_2.jpgA Juventus egykori holland labdarúgója, a csapatot nyáron a Bayern München kedvéért elhagyó Matthijs de Ligt a mai napon érdekes interjút adott hazája médiájának, melynek keretein belül szót ejtett a távozását követően vele kapcsolatban felmerülő kritikákról, kijelentve, hogy sosem szeretett volna tiszteletlen lenni sem az Öreg Hölggyel, sem pedig korábbi csapattársaival, mivel rendkívül hálás a klubnak és az annak kötelékében szereplő játékosoknak azért, amit adtak neki az elmúlt három idényben. 

"Azon szavak, melyeket a Juventusszal kapcsolatban tettem, egyáltalán nem a klub ellen irányultak, mivel mindig is felnéztem a Bianconerire, s ezt követően is a lehető legnagyobb tisztelettel fogok viseltetni a klub iránt. A magam részéről pusztán tényszerűen akartam beszélni arról, hogy a tavaly elért eredményekkel egyikünk sem volt igazán elégedett, mivel egy olyan együttesnek, mint az Öreg Hölgy, mindig magasra kell tennie a lécet, mind egyéni, mind pedig csapatszinten" – fogalmazott a De Telegraaf újságírójának. 

"Ettől függetlenül természetesen igaz, hogy az az edzésmunka, melyet Julian Nagelsmann kezei alatt végzek, rendkívül tetszik számomra, mivel általában minden gyakorlatot a labdával igyekszünk végrehajtani, ami állandó gondolkodásra késztet bennünket. Nagyon jól éreztem magam a Juventusnál, mely kérdés nélkül a világ egyik legjelentősebb klubja, azonban ott egészen más futballt játszottunk, s ezt persze egyáltalán nem negatív értelemben mondom. 

A Bayernnél az a célunk, hogy folyamatos nyomást gyakoroljunk testünkre, ezért pedig erőnléti szempontból rendkívül intenzív edzésmunkát végzünk, míg Olaszországban a meccsekre való felkészülés sokkal inkább emlékeztet egy sakkjátszmára, s az egyes szakemberek is jóval taktikusabban állnak hozzá a tréningekhez, mint a Bundesligában. Örülök annak, hogy a Zebráknál ezt a játékmódot is alkalmam nyílt megismerni, ugyanis nagyon sokat tanultam abból, hogy a Serie A-ban miként vélekednek a futballról és a védekezésről. 

Annak idején azért igazoltam a Juventushoz, hogy jobb védő váljon belőlem, s ezt összességében véve szerintem sikerült is elérnem. Természetesen helyzetem nem mindig volt könnyű, főleg a tavalyi szezonban nem, ugyanis ekkor mind klubomnál, mind pedig a holland válogatottnál bizalmatlansággal kellett szembesülnöm. Karrierem során Max Allegri és Louis van Gaal voltak az első mesterek, akiknél nem számítottam egyértelmű kezdőjátékosnak, mivel korábban olyan szakemberekkel dolgoztam együtt, akik valósággal rajongtak értem, ebben a megváltozott helyzetben pedig nem is volt könnyű megfelelő teljesítményt nyújtani. 

Nagelsmann játékstílusa sokkal közelebb áll hozzám annál, amit van Gaal, vagy Allegri követel a védőktől, ugyanis a Juventusnál és a válogatottnál gyakran stabilan helyemen kell maradnom, míg a német szakember magasan tartja a hátsó alakzatot, s elvárja, hogy nyomást gyakoroljunk az ellenfelekre, valamint, hogy kivegyük részünket a csapat játékából, s hogy adjunk előremutató passzokat társainknak. Úgy vélem, hogy a Bayern kötelékében visszatalálok majd ahhoz a stílushoz, melyet az Ajaxnál már megismerhettem, ez pedig a nemzeti csapatban mutatott produkciómra is jó hatással lehet. 

Mikor júniusban a válogatott edzőtáborából interjút adtam a NOS-nak, arra utaltam, hogy egy Juventus szintű együttesnek nem elég, ha két, egymást követő szezonban is csak egy-egy negyedik helyet tud felmutatni a bajnokságban, ebben pedig egyébként a klub vezetősége is egyetértett velem. Ezen szavakat nem az Öreg Hölgy ellen fogalmaztam meg, mivel ahogy fent említettem, mindig hálás leszek a fekete-fehéreknek, illetve csapattársaimnak, akik nagyon sokat segítettek nekem abban, hogy futballistaként és emberként is fejlődhessek. Elképzelhető, hogy az adott pillanatban valaki félreértelmezte a szóban forgó szavakat, vagy csupán kiragadta őket szövegkörnyezetükből, ám nekem semmiképpen sem állt szándékomban megsérteni a klubot, vagy hangulatot kelteni a csapat ellen" – összegzett de Ligt.