Miretti: "BL-t akarok nyerni a Juventusszal"

miretti_u19.jpgA Juventus fiatal reménysége, a következő szezonban minden bizonnyal az első csapat kötelékében szerephez jutó Fabio Miretti a ma reggeli órákban hosszabb interjút adott az olasz sportsajtónak, melyben egyéb témák mellett szót ejtett a korosztályos válogatottakban való szerepléséről, az U19-es Európa-bajnokságról, az elmúlt szezon legjobb pillanatáról, nemrég letett érettségijéről, valamint arról, hogy mit tanul az Öreg Hölgy szenátoraitól az elmúlt idény során. 

"Nagyon szerettem volna a keret tagja lenni az U19-es Eb-n, hiszen az elmúlt szezon teljes egészében együtt futballozhattam a csapattal, s amint lehetőségem nyílt arra, hogy csatlakozzak hozzájuk, nem is gondolkodtam sokat a döntésen, mivel szívesen veszem, hogy a szövetségi kapitány számol velem a tornát illetően. Együttesem első meccsét eltiltás miatt sajnos csak a lelátóról tekinthettem meg, ma azonban visszatérek a gyepre, s alig várom, hogy együttesem segítéségére legyek" – fogalmazott a fiatal középpályás a Tuttosport kérdésére. 

"Remek gárdát alkotunk, hiszen a keret tagjai jó barátságban állnak egymással, ami megmutatkozott a selejtezősorozatban is, melyet együtt küzdöttünk végig, mindvégig támogatva társainkat. Mindenképpen itt szerettem volna lenni a kontinensviadalon, hogy hozzátegyem a magam részét a csapat sikereihez, bár tudom, hogy ez nehéz feladat lesz.

Ma délután a házigazda Szlovákia ellen fogunk pályára lépni, akik mindenképpen jó produkciót szeretnének majd nyújtani a Franciaországtól elszenvedett 5-0-ás vereséget követően, emiatt pedig egyértelműen egy nehéz összecsapással kalkulálok, s nem csak ellenfelünk ereje, hanem a torna színvonala miatt is, hiszen mégis csak egy korosztályos Európa-bajnokságról beszélünk, így pedig magától értetődő, hogy minden jelenlévő alakulat magas szinten áll. 

A foci mellett természetesen tanulmányaimmal is foglalkoznom kell, hiszen július 5-től fogva érettségi vizsgáim lesznek, ám nagy segítséget jelent nekem, hogy a válogatottban itt van velem Riccardo Turiccha és Gabriele Mulazzi, akik amellett, hogy együtt futballoznak velem a Juventusban, osztálytársaim is, így pedig gyakran nyílik alkalmunk arra, hogy leüljünk hármasban, s átnézzük a tananyagot, vagy megvitassuk egymással a felmerülő kérdéseket. 

Meglehetősen izgalmas szezont tudhatok a hátam mögött, mivel a Bianconeri kötelékében három együttesnél is pályára léphettem: az U19-es és az U23-as csapat mellett a felnőtt alakulatnál is bemutatkozhattam, emellett pedig az U19-es és az U21-es válogatottakban is szerepet kaptam. Mindez természetesen rengeteg motivációval ruházott fel engem, kiváltképp azért, mert minden egyes gárdánál alkalmazkodnom kellett az adott körülményekhez, a mesterekhez, vagy a csapattársakhoz. 

Úgy vélem, hogy jó dolog új tapasztalatokat szerezni, az utóbbi hónapok pedig rengeteg élményt biztosítottak számomra, ezért ha egy tízes skálán kellene értékelnem a magam mögött hagyott szezont, egyértelműen a maximális pontszámot adnám rá. A legjobb pillanatot vitathatatlanul az jelentette, mikor a Malmö ellen bemutatkozhattam a Bajnokok Ligájában, hiszen nekem, aki a Juventus ifjúsági akadémiájáról indult, ez leírhatatlanul nagy boldogságot okozott. A mai napig elképesztő visszagondolni arra, hogy valóban kifuthattam a gyepre a legrangosabb európai kupasorozatban. 

Ha egy bajnokokkal teli együttesben szerepelsz, az jó hatással van a fejlődésedre is. Úgy vélem, hogy a Zebrák első csapatánál technikai és taktikai szempontból is érettebbé váltam, mivel ilyen minőséggel és tempóval bíró edzéseken ez nem is lehetett volna másképp. Ha az érettség egyes lépcsőfokainál tartunk, mindenképpen meg kell említenem, hogy a Juve szenátoraitól emberként is sokat tanultam, mivel Giorgio Chiellini és a többiek megértették velem, hogy mikor kell komolynak maradni, s mikor érdemes lazábbra venni a figurát, ezek az apró tanácsok pedig a jövőben rengeteget számíthatnak majd. 

Álmaimat illetően egyértelműen szeretnék majd valamit nyerni az olasz válogatottal, sőt akár már a korosztályos csapatokkal is. Ha csak rövidtávon gondolkodom, példának okáért jó lenne diadalmaskodni ezen az Eb-n, azonban az elődöntőbe való kvalifikációval sem lennék elégedetlen, hiszen ezzel kijutnánk az U20-as világbajnokságra. Szeretek nagyot álmodni, ezért pedig kijelenthetem, hogy meg akarom nyerni a Bajnokok Ligáját az Öreg Hölggyel, még akkor is, ha ez inkább hosszabb távú célkitűzésnek minősül. Tavaly ilyenkor még az első csapatban való debütálás számított legnagyobb vágyamnak, most pedig már trófeákról álmodozom" – fogalmazott Miretti.