Fagioli: "Készen állok a Serie A-ra"

meow.jpgA Juventus ifjú olasz reménysége, az előző idényt kölcsönben a Serie A-ba visszatérő Cremonese kötelékében töltő Nicolò Fagioli a minap hosszabb interjút adott az itáliai sportmédiának, melynek keretein belül egyéb témákon túl szót ejtett idoljairól, valamint a Bianconerihez köthető élményeiről is, nem feledkezve meg Cristiano Ronaldóról, Max Allegriről, s természetesen a jövőjével kapcsolatos kérdésekről sem. 

Mint ismert, a labdarúgó sorsának alakulását nagyban befolyásolhatja majd, hogy az Öreg Hölgy mestere miként dönt majd vele kapcsolatban a nyári mercato ideje alatt, Romeo Agresti friss hírei szerint pedig Fagioli ügynökei emiatt hamarosan tárgyalóasztalhoz fognak ülni a Juventus vezetőségével, hogy közösen döntsenek sorsáról, ugyanis amennyiben a klub ismételten kölcsönbe küldené a játékost, a középpályás mindenképpen a Zebrák végleges elhagyása mellett tenné le a voksát. 

"Tisztában vagyok vele, hogy Massimiliano Allegri milyen szavakkal méltatott engem néhány esztendővel ezelőtt, mikor is az első kerettel készülhettem a csapat nyári felkészülési mérkőzésein, ezt követően pedig ismételten az utánpótlásban folytattam pályafutásomat. Mikor a mester szót ejtett rólam a Juventus Samdporia elleni összecsapását követően, rendkívül boldog és büszke lettem, hiszen a szakember ezzel a néhány mondattal egyértelműen megmutatta, hogy már akkor is nagyra tartott engem" – fogalmazott a La Gazzetta dello Sport kérdésére. 

"Az elkövetkezendő hetekben minden bizonnyal végleges döntést kell majd hoznom jövőmet illetően, ez pedig minden hozzám közel álló személyre hatással lesz, ideértve szüleimet, családtagjaimat, ügynökömet, Andrea D'Amicót, s természetesen a Juventus, valamint a Cremonese környezetét is, éppen ezért pedig ne is számítsanak tőlem gyors határozatra, hiszen alaposan, több szempontból is mérlegelni fogom az előttem álló lehetőségeket. 

Gyermekkorom óta a Bianconeri elkötelezett szurkolója vagyok, emiatt pedig életem legnagyobb álma válna valóra, ha a jövőben a klub szerelésében futballozhatnék, ám jelen pillanatban nem tudom, hogy az Öreg Hölgynek mik a pontos szándékai velem. Ha az illetékesek hisznek abban, hogy én, valamint a Juventus rendelkezünk közös jövővel, a magam részéről teljes mellszélességgel fogom belevetni magam a munkába fejlődésem érdekében, azonban annyi biztos, hogy a fiatal játékosoknak pályára lépési lehetőséget kell adni ahhoz, hogy még eredményesebbek legyenek. 

A Serie A az eddigiekben nem igazán értette meg ennek fontosságát, azonban az elmúlt időszakban Olaszországban is elkezdtek változni a dolgok, melyet többek között az is megmutat, hogy újabban már Roberto Mancini is beválogatott bennünket a nemzeti tizenegy összetartásaira. Személyes szinten úgy vélem, hogy készen állok az első osztályban való szereplésre, s ha egy fiatal úgy gondolja magáról, hogy kellő erő lakozik benne ehhez, akkor mindenképpen esélyt kell neki adni. 

Annak idején, Max Allegri távozása előtt jó esélyem volt arra, hogy a szezon végén, a bajnokság megnyerését követően bemutatkozzak a Juventus felnőtt csapatában, azonban ekkor komolyabb szívproblémák jelentkeztek nálam, ami miatt egy műtéten is át kellett esnem, ez pedig meggátolt abban, hogy már ekkor megejthessem debütálásomat, melyre így csak évekkel később, immár Andrea Pirlo irányítása alatt nyílt lehetőségem. 

2018-ban egy erősebb szívritmuszavarral küzdöttem, ám orvosaim mellett szerencsére csapattársaim, például Cristiano Ronaldo is mellettem álltak, akinek tizenöt éves korában szintén szembesülnie kellet egy hasonló gonddal, ezért pedig számos jó tanáccsal tudott ellátni engem. Ronaldo azt javasolta, hogy a torinói Pinna Pintor Kórházban műttessem meg magam, ezen felül pedig pontos leírást adott arról, hogy mire figyeljek, s milyen életmódot vezessek felépülésemet követően, ami rengeteget segített számomra a teljes gyógyuláshoz vezető úton. 

Élőben első alkalommal a Real Madrid és a Juventus BL-negyeddöntőjében láttam CR7-et, s tisztán emlékszem, hogy ekkor odasúgtam egy csapattársamnak az ifjúsági akadémiáról, hogy az Öreg Hölgy elképesztő dolgokra lenne képes, ha egy ilyen játékos tartozna kötelékéhez. Mikor aztán néhány hónappal később Ronaldo a szekrényszomszédom lett a nyári felkészülés ideje alatt, meg sem tudtam szólalni a meglepettségtől. 

Őszintén szólva, én magam nem igazán tapasztaltam meg a gyakran hangoztatott csapategységet a Bianconerinél, mivel bár az edzéseken sokszor találkoztam Giorgio Chiellinivel, Leo Bonuccival, vagy éppen Cristianóval, a pályán kívül szinte sosem láttam őket, miközben a Cremonese kerettagjaival gyakran elmentük közös vacsorákra, vagy más eseményekre, melyek minden szempontból összekovácsoltak bennünket, ez pedig megítélésem szerint a meccseken is legfőbb erényünknek számított a szezon során. 

Rendkívül szeretek a védelem előtt, vagy mezzalaként futballozni, s bár néha támadó középpályásként is bevetnek, úgy gondolom, hogy ehhez a poszthoz nagyobb sebességre lenne szükségem, főként a Serie A-ban. Legnagyobb példaképeimnek kétségkívül Jorginhót, valamint Luka Modrićot tartom, ha pedig nem futballistaként keresném a kenyeremet, minden bizonnyal rendőrnek állnék, hiszen a sport mellett ez a szakma is rendkívül vonzott gyermekkoromban" – összegzett Fagioli.