Bernardeschi: "Mindenkinek elegánsan kell búcsúznia"

berna_last_match.jpgA Juventus tegnap este a Fiorentina otthonában lejátszotta a szezon utolsó összecsapását, mely több játékos számára végérvényesen lezárt egy korszakot, ugyanis Giorgio Chiellini és Paulo Dybala mellett az együttes olasz mindenese, Federico Bernardeschi is elhagyja a Bianconerit a nyáron, a sors iróniájaként pedig a huszonnyolc esztendős labdarúgó éppen azon csapat ellen léphetett pályára utoljára a fekete-fehérek szerelésében, mely gárdától 2017-ben oly nagy reményekkel igazolt a Zebrákhoz. 

Az olasz sportsajtó a hét során adta hírül, hogy a klub felfüggesztette tárgyalásait Bernardeschivel, aki ennek folytán szabadon igazolható futballistaként távozik a Bianconeritől, a tegnapi megmérettetést követően pedig maga a játékos is szót ejtett helyzetéről, valamint a jövőjével kapcsolatos kérdésekről, leszögezve, hogy egy kör bezárult, most pedig elegánsan kell búcsút intenie a torinóiaknak. 

"A napokban több ízben is belegondoltam abba, hogy éppen a Fiorentina ellen lépek majd pályára utolsó alkalommal a Juventus színeiben, ami a lehető legtökéletesebben foglalja keretbe eddigi pályafutásomat, s zárja le életem egy fontos szakaszát, valamint karrierem egy olyan időszakát, melyre jelenleg is rendkívül büszke vagyok, s melyre örökké az leszek" – jelentette ki a DAZN kamerái előtt. 

"El kell mondanom, hogy ma beszéltem csapattársaimmal, ezen túl pedig köszönetet mondtam a klub vezetőségi tagjainak, valamint mesteremnek is, hiszen ezek az emberek öt éven keresztül számítottak családom tagjainak. A Juventus világa rengeteget adott számomra, mivel itt mindig úgy érezhettem, hogy otthon vagyok, ezért pedig mindig hálás leszek az Öreg Hölgynek, illetve az engem végig támogató és ösztönző személyeknek is. 

Mikor meghozol bizonyos döntéseket, nagy eleganciát kell mutatnod, hiszen annak ellenére, hogy két különböző elképzelésben olykor nem lehet közös nevezőt találni, képesnek kell lennünk arra, hogy méltósággal tegyünk pontot közös történetünk végére, ugyanis csak ezen a módon válthatjuk ki személyes megelégedésünket, s csak ennek révén fejezhetjük ki köszönetünket a jó dolgok iránt. 

Egy ilyen helyzetben nem kell küzdenünk bizonyos dolgok bekövetkezte ellen, mivel az itt szerzett pozitív benyomásokra kell emlékeznünk, én pedig mindig is büszke voltam arra, illetve örültem annak, hogy a Juventus szerelését viselhetem. Távozásomat követően magammal fogom vinni mindazt, amit a Bianconeri adott számomra, hiszen az elmúlt években emberként is rengeteget fejlődtem, ami véleményem szerint magán az életen túl a lehető legfontosabb dolog kell, hogy legyen személyes tekintetben. 

Hogy maradok-e Olaszországban? Azt hiszem, az efféle kérdések eldöntésére a sajtó is remek munkatársakkal rendelkezik, kérdezzék meg például Gianluca Di Marziót, hogy miként látja a helyzetet. Jelen pillanatban már egyetlen klubbal sem állok szerződésben, ekképp ingyen igazolható labdarúgóként hagyom el a Juventust, a jövőt illetően pedig mindenképpen szeretnék egy olyan projekthez csatlakozni, melyben kellő ambíciót látok. 

Mostanában sokat gondolkodom magamon, illetve karrierem folytatásán, ezért pedig egyelőre semmit, még a Serie A elhagyását sem tartom elképzelhetetlennek jelen állás szerint. Minden előttem álló lehetőségre nyitott vagyok, s bármilyen kalandra készen állok, ugyanis megítélésem szerint a megszokott komfortzóna elhagyása gyakran járhat jótékony hatásokkal, például egy nagyobb horderejű fejlődéssel is. Meglátjuk, hogy mit hoznak az elkövetkezendő hónapok" – összegzett Bernardeschi.