Aké: "A Juvénál minden más, itt vannak céljaim"

marley-ake-1000x600.jpgMarley Aké, a Zebrák mindössze 21 éves francia játékosa adott egy hosszabb interjút a Juventus TV riportereinek.

A játékos 2021. januárjában érkezett a Juventus utánpótláscsapatához, négy és fél éves szerződést aláírva. Alig egy hónappal később, február 26-án megkapta az első meghívóját a felnőttcsapathoz, a Hellas Verona elleni találkozóra. A debütálására majd egy évet kellett várjon, végül a Coppa Italia versenysorozatban, a Sampdoria ellen megnyert 4-1-es végeredménnyel záruló találkozó hetvenötödik percében jött el ez a nagy pillanat. Alig egy perccel beállását követően kiharcolt egy tizenegyest, melyet Álvaro Morata értékesített is, ezzel beállítva a végeredményt.

Az első kérdés természetesen arra vonatkozott, miképp került az U23-as Bianconeri-csapatba, és mit tapasztalt?

„Első pillanattól kezdve jól éreztem magam. A pályán is rögtön felszabadult voltam, nem éreztem nyomást, és ez így a legjobb. Fizikailag rendben vagyok, élvezem, amikor a pályán játszhatok, szeretem, amit csinálok. Itt más a mentalitás, másképp játszol és edzel. Mikor a Marseille-től a Juventushoz kerültem, minden más volt, eleinte a tizenkilenc éven aluliak csapatával dolgoztam együtt. Aztán átkerültem a második csapatba, végül egy év után aláírhattam az első profi szerződésem, valamint debütálhattam a felnőttek között.”

Ahogy a bevezetőben is olvasható, a debütálás nem azonnal jött, ezzel kapcsolatban a fiatal szélső így emlékszik vissza:

„Ugyan már korábban szerettem volna debütálni, de végül is megtörtént, amikor itt volt az ideje. A filozófiát előtérbe helyezve közelítem meg a dolgot, és tudom, hogy továbbra is következetes munkát kell végeznem. Ez könnyűnek tűnhet, de olyan, mintha egyszerre két különböző dolgon járna a fejed, mindig, mindenre készen kell állnod.”

Arról, hogy milyen érzésekkel érkezett a Zebrákhoz, mit tanult meg ittléte alatt, illetve mi okoz nehézséget számára, így nyilatkozott: 

„A nagy lelkesedés a csapat részéről segített nekem, amikor idekerültem. Tudom, hogyan maradjak nyugodt a pályán, tudom, hogy mit tehetek, és mit nem. Tudnod kell, melyik a legjobb kontextus, amivel kifejezheted magad, azért, hogy ne csalódj.”

Egy fiatal játékos esetén ritkán fordul elő, hogy ne kérdeznék meg személyes céljaival kapcsolatban, és ez itt sem történt másképp.

„Tudom, milyen tulajdonságokkal rendelkezem, olyan szintre szeretnék felfejlődni, amilyenre csak lehetséges, és mindig készen állok, amikor kérik. Remélem az első csapatban többször játszhatok majd a folytonosság érdekében.”

Új ország, új futballstílus. Ezzel kapcsolatban Marley a következőket mondta el: 

„Az edzéseken itt nagyobb hangsúlyt fektetnek a taktikára, Franciaországban pedig több a labdás játék. A Serie C, és a francia negyedosztály némileg hasonló, de fizikálisan nagyban különböznek egymástól.”

Kedvenc játékosa, példaképe, a többek között a Chelsea csapatában is megforduló, mi több, ott legendává váló Didier Drogba.

„Ő Elefántcsontpart igazi példaképe, tízszer megnéztem a róla szóló dokumentumfilmet. Későn robbant be, de kitartó volt, és folyamatosan jó teljesítményt nyújtott. Kiválóan példázza ezt az a tény, hogy ő a futballtörténelem egyik legerősebb csatára.”-zárta gondolatait.