Vlahović: "Bármit kérnek tőlem, készen fogok rá állni"

fb_img_16437129387432405.jpgMint ismert, a Juventus történetének egyik legjobban sikerült téli mercatóján vagyunk túl, aminek során a fiatal szerb játékos, Dušan Vlahović, 70 millió euró ellenében került a Fiorentina csapatától az Öreg Hölgyhöz. A megállapodás szerint a fiatal reménység 2026. június 30-ig írt alá a Zebrák alakulatánál. A játékos szerződtetésének hivatalos bejelentését követően a mai napon sor került a Juventus legnagyobb téli igazolását bemutató sajtókonferenciára is. A 7-es mezszámot választó fiatal csatár az olasz média előtt is értékelhette az Öreg Hölgyhöz való csatlakozásának jelentőségét, valamint számos más téma mellett szót ejthetett új csapattársairól, mesteréről, illetve személyes célkitűzéseiről is. Az alábbiakban a huszonkét esztendős játékos által elmondottak magyar fordítását olvashatjátok.

„Szeretnék mindent megköszönni a Fiorentina együttesének, a csapattársaimnak az első csapatból, akikkel mindig együtt küzdöttünk.”

„Köszönet Baronénak, Pradènak, Della Vallénak, Comissónak, az összes edzőnek, az elmúlt évekből, kiemelve Italiano mestert, aki rengeteget segített nekem, és mindvégig támogatott. Szeretnék köszönetet mondani neki, és kívánom, hogy legyen sok szerencséje.  Prandellinek is örökké hálás leszek, amiért annyi mindent tett értem. Gyermekként érkeztem ebbe a különleges világba, mindig a legjobbat próbálták kihozni belőlem, végig komoly szakemberként viselkedtek velem. Köszönet minden olyan szurkolónak, aki mindvégig támogatott.”

„Nagyon izgatott vagyok, és büszkeséggel tölt el, hogy aláírtam a Juventushoz, egy dicsőséges klubhoz. Készen állok arra, hogy a tőlem telhető legjobbat nyújtsam, elősegítve, hogy a csapat nagyszerű eredményeket érjen el. Köszönöm az Elnök Úrnak, és mindenkinek, akik idehoztak.”

„Sokat beszéltek külföldi csapatokról, de egyszerű volt a választás: A Juve DNS-e: harcolni, győzni soha fel nem adni. A végsőkig menni, és szenvedni, amikor kell. Ez része a csapat karakterének és a mentalitásának. Nem volt nehéz a döntés.”

Arra a kérdésre, hogy nem fél-e a Ronaldo által viselt 7-es mez súlyától, így válaszolt:

„Őszintén szólva semmit nem jelent számomra, az összes szám egyaránt nagyon fontos a Juventusban, azért döntöttem a 7-es mellett, mert ez volt a legközelebb a 9-eshez.”

A továbbiakban a számára új csapattal kapcsolatos célokról, és a maga elé kitűzött elvárásokról érkeztek kérdések. 

„Elsődlegesen szeretnék a lehető leghamarabb beilleszkedni a rendszerbe, megismerni a csapattársaimat, mielőbb barátokra lelni. Én a kicsit súlyosabb, családias szót használnám. Ilyen kapcsolatot szeretnék kialakítani a személyzet minden tagjával, a vezetőséggel, mindenkivel, aki a Juventusnál dolgozik. Ez egy fontos lépés az öltözőben a kitűzött célok eléréséhez. Mindenkivel jó viszonyt szeretnék kialakítani.”

„A Juventus Olaszország legnagyobb klubja. Boldog vagyok, hogy itt lehetek, a vágy és a soha fel nem adás, harcolni a végsőkig, megpróbálni jobbá válni, mindig magas célokat kitűzni. Ez a legfontosabb dolog. Fontos, és örülök, hogy itt lehetek.”

„A futball olyan napjainkban, hogy a legapróbb különbségeknek is jelentősége van. Ezt jól bevéstem az agyamba, és minden szempontból próbálok fejlődni, amennyire és amikor csak lehet, olyankor is, amikor nem vagyok a pályán. Szellemileg és a konditeremben egyaránt erre törekszem. Mindent megteszek, ami segíthet. A nap huszonnégy órájában a futballra koncentrálok.”

„Ahogy mondtam, a Juventusnál minden mez nehéz, az egyestől a százasig. Azért vagyok itt, hogy segítsem a csapattársaim, és az edző rendelkezésére álljak. Segíteni, és a kitűzött célokat együtt, összefogva elérni. Ez fontos, azonban a lényeg, hogy a pályán mit mutatunk. Milyen elszántsággal, elhivatottsággal küzdünk. Ez számít, semmi más nem érdekel. Segíteni a csapattársakat, elérhetővé tenni magam, mindenekelőtt pedig győzni akarok.”

„Ismerem Federico helyzetét, mint tudják, rendkívül jó a kapcsolatunk, már csak azért is, mert korábban a Fiorentina csapatában játszottunk már együtt. Sajnálom, ami vele történt, sokáig kell nélkülöznünk őt. Várjuk vissza Fedét, de hosszú idő telik majd el, mire együtt szerepelhetünk a pályán.”

Arra, hogy mit gondol arról, hogy elérte-e Mbappé illetve Håland szintjét, ekképp válaszolt:

„Nagy volna még a szakadék közöttünk? Biztosan nagyon egyedülálló érzés lesz debütálni a Bajnokok Ligájában, ezt nem volt lehetőségem még soha megtapasztalni. Készen kell álljak amennyiben az edző úgy dönt, hogy debütálhatok. Elértem-e ezt a szintet? Próbálom a saját utamat járni, mindig koncentrálni és a legjobbamat nyújtani. Nem tudom még, hová jutok, de mindent megteszek annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szintre érjek el.”

„Nincs több kifogás, a Juvéban vagyok, és a Juve nem vár senkire, azonnal készen kell állnom. Megpróbálok beilleszkedni a rendszerbe, a csapatba, ott lenni meccsről meccsre. A Juve mindig nyerni akar, itt az egyetlen dolog, ami számít, az a győzelem.”

Az Allegrivel kapcsolatos első benyomásairól elmondta:

„Részt vettem egy edzésen, beszéltem vele, de nem túl sokat. Üdvözölt, és örömmel fogadott. Boldog vagyok, és várom, hogy a legjobbamat nyújthassam.”

Arra, hogy van-e a fejében bármiféle modell, ami szerint a jövőjét tervezi:

„Igen, van egy.  Azt gondolom, most a saját utamra kell ráleljek, mindent megtenni, hogy nagyszerű játékos legyen belőlem. Hiszem, hogy kemény munkával, iránymutatással elérhetem ezt. Teszek ezért minden egyes napon. Mindenre készen állok. Példakép? Nem neveznék meg senkit, sokszor elmondtam már, a történelem pedig ismétli önmagát, és ez engem untat.”

„Az edző rendelkezésére állok, bevethető leszek, amikor úgy dönt.  Védekezésben és támadásban egyaránt részt vállalok, bármit kér az edző, vagy a csapattársaim. Az mester dönt arról, hogy hogyan kell játszani, illeszkedni fogok a rendszerbe, amilyen gyorsan csak lehetséges. Felkészülök mindenre, védekezni, támadni, játszani úgy, ahogy azt tőlem kérik. Nincsenek problémáim, vagy egyéb preferenciáim, csak a játékra gondolok. Nem számít, hogy milyen formációban küldi az edző a pályára a csapatot, csak arra gondolok, hogy hogyan illeszkedjek bele.” -zárta szavait.