Paredes: "Könnyen Juve-játékos lehettem volna"

paredes-2.jpgA Paris Saint-Germain argentin válogatott labdarúgója, Leandro Paredes a tegnapi nap folyamán egy igencsak érdekes történetről számolt be hazája sportsajtójának, mikor kijelentette, hogy 2011-ben nagyon közel állt ahhoz, hogy a Juventus kötelékében folytassa pályafutását, azonban végül nem fogadta el a Bianconeri ajánlatát, melyet mára némiképp meg is bánt. 

Mint ismert, a huszonhat esztendős játékos a Boca Juniors kötelékében kezdte pályafutását, ahol példaképe, Juan Román Riquelme csapattársaként futballozhatott, mely alakulattól éppen a legendás középpályással egyazon évben, 2014-ben távozott, hogy előbb a Chievo, majd az AS Roma és az Empoli szerelésében kipróbálja magát a Serie A-ban, ahonnan a Zenithez, majd 2019 januárjában a francia együtteshez szerződött. 

"Mikor fiatal labdarúgó voltam, édesapám mindig azt tanácsolta számomra, hogy próbáljam ki magam mélységi irányítóként, mivel elmondása szerint tulajdonságaim alapján képes lettem volna klasszis szinten teljesíteni ezen szerepkörben. Mint ismert, a profi futballban való szereplés lehetősége 2010-ben adatott meg számomra, mikor bemutatkozhattam a Boca Juniors alakulatában, ám karrierem már ezt követően éles fordulatot vehetett volna" – jelentette ki a neves argentin lapnak számító Olé kérdésére. 

"2011-ben a Juventus nagyon erős érdeklődést mutatott irányomba, mivel Andrea Pirlo leigazolását követően egy fiatal, s mindaddig ismeretlen középpályást is soraikban szerettek volna tudni, az akkori sportigazgatójuk, Giuseppe Marotta pedig közölte velem, hogy karmesterként kívánnak szerepeltetni engem, melybe azonban nem mentem bele. Apám ekkor leszögezte, hogy vagy elfogadom a Bianconeri ajánlatát, s mélységi irányítóvá képzem át magam, vagy pedig maradok, s nem megyek sehová, én pedig kijelentettem, hogy egyáltalán nem akarok az új Pirlo lenni, így pedig a Boca kötelékében folytattam pályafutásomat."

Annak ellenére, hogy Paredes 2011-ben kategorikusan kijelentette, hogy nem fog jelenlegi szerepkörében pályára lépni, később mégis védekező középpályás vált belőle, s az esetek többségében az elmúlt idényben is ezen pozícióban lépett pályára a párizsiaknál, melynek nyomán elmondta, hogy talán élete egyik legnagyobb lehetőségét szalasztotta el azzal, hogy visszautasította a Bianconerit. 

"Az adott pillanatban úgy véltem, hogy karrierem során egyetlen percet sem fogok a védelem előtt tölteni, azonban mára mindenki számára, így saját magam előtt is bebizonyosodott, hogy hatalmasat tévedtem. E tekintetben a mai napig bánom, hogy akkor elutasítottam a Juvét, ám nem tudom, hogy ha másként cselekszem, akkor hogyan alakult volna pályafutásom. Boldog vagyok, hogy ezt az utat járhattam be, bár elismerem, hogy akkoriban talán túlságosan elhamarkodott határozatot hoztam" – összegzett Paredes.