Milik: "A Juve egy célkitűzés"

milik_marseille.jpgA Napoli korábbi csatára, a jelenleg az Olympique Marseille együttesében futballozó Arkadiusz Milik nemrég hosszabb nyilatkozatot adott a francia sportsajtónak, melyben többek között beszélt a Partenopei alakulatánál átélt rossz emlékeiről, illetve az őt a Juventusszal összeboronáló híresztelések valóságtartalmáról is.

A lengyel támadó a déli alakulattól való távozását követően egyre jobb teljesítményt nyújt a patinás francia együttesnél, mivel mindeddig hét fellépésen négy gólt szerzett, mellyel minden bizonnyal nagy örömet szerzett a nem sokkal ezelőtt edzőt és elnököt is váltó klubnak.

"Az ott töltött időszakom vége felé nem éreztem jól magam Nápolyban. Tavaly nyáron a klub kendőzetlenül kijelentette nekem, hogy vagy meghosszabbítom a szerződésemet, vagy távozom. Ezt követően mindenképpen utóbbi lehetőséget szerettem volna választani, ám sajnos nyáron a járvány okozta gazdasági helyzet mindenkit nehézségek elé állított, s így nem tudtam eligazolni" – kezdte mondanivalóját a L'Equipe számára adott interjúban.

"Januárban éppen olyan ajánlatot kaptam a Marseille-től, melyre vágytam, s egyből arra gondoltam, hogy kiváló lehetőség áll előttem. A klub azonnali transzfert ígért, én pedig az első adandó alkalommal éltem a számomra felkínált eséllyel. 2021 nyaráig túl sokat kellett volna várni, még akkor is, ha ezen időpontban valószínűleg egy nagyobb nevű együtteshez is csatlakozhattam volna. Ennek ellenére nem kívántam újabb egy évet a padon tölteni, ami különösen úgy volt rossz érzés, hogy más futballisták, akik szintén lejáró szerződéssel rendelkeztek, megkapták a szükséges játékperceket.

A Napolinál ekkorra egy teljesen jelentéktelen labdarúgóvá váltam, s éppen ezért kizárólag a jövőmre kívántam koncentrálni. Sok játékos volt hasonló helyzetben, mint én, s néhány nagyobb név jelen pillanatban is ebben a hajóban evez, például David Alaba, ám ők ennek ellenére továbbra is alapember a Bayern München együttesében, s változatlanul 100%-ot nyújtva harcol a csapatáért. Többet nem szeretnék a Partenopeiről beszélni, mivel innentől kezdve kizárólag a Marseille-re kívánok összpontosítani."

Milik kapcsán az elmúlt időszakban több ízben felmerült az Öreg Hölgyhöz való csatlakozás lehetősége, melyről még azt követően is pletykáltak, hogy a Bianconeri előző mesterét, a lengyel szerződtetése mellett leginkább kardoskodó Maurizio Sarrit menesztették az olasz rekordbajnoktól.

"Hogy mi a helyzet a Juventusszal? Természetesen továbbra is vannak bizonyos vágyaim és álmaim, s változatlanul arra törekszem, hogy a világ legjobb csapatainak egyikében futballozzak. Ez nem rögeszme, ellenben egy igen határozott célkitűzés számomra, azonban ezt kizárólag úgy érhetem el, ha minden egyes alkalommal a tőlem telhető legjobbat nyújtom, illetve, ha megpróbálok még többet fejlődni.

A labdarúgás világában két hónap rengeteg idő, ám én immár tíz esztendeje futballozom, s most, huszonhét évesen elmondhatom, hogy sokkal jobb játékos vált belőlem, mint amilyennek pályafutásom kezdetén számítottam" – összegzett a lengyel támadó.